Ervaren bestuurssecretaresse m/v

Gemeente Houten

Verlopen op: 2 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 april 2025
Eind datum: 2 juli 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Houten is onderdeel van stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Organisatiecultuur
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Opgave
Bij het team Advies en Ondersteuning is het bestuurssecretariaat op dit moment met 2 secretaresses bemensd. We hebben daarnaast een vacature en een kabinetsmedewerker die tijdelijk arbeidsongeschikt is.

Achtergrond opdracht
Onlangs is een waarnemend burgemeester gestart en bereiden we ons voor op de komst van twee nieuwe wethouders. Om deze nieuwe wethouders optimaal te ontzorgen zoeken we zo snel mogelijk een zeer ervaren bestuurssecretaresse die gepokt en gemazeld is in het openbaar bestuur.

Opdracht
Als bestuurssecretaresse zorg je ervoor dat de wethouder blind op zijn agenda kan vertrouwen, zijn dag soepel verloopt en dat de stukken die hij nodig heeft (digitaal) op de goede plek en in de juiste volgorde klaarliggen. Je denkt vooruit, neemt initiatief en draait je hand niet om voor spoedklussen die tussendoor komen. In hectische tijden houd jij het hoofd koel en ben je in staat te prioriteren en rustmomenten te creëren in de agenda’s. Je kijkt naar de actuele behoefte en past daarop de gemaakte planning aan. Je bent zorgvuldig, accuraat, integer en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Profiel
Je bent een energieke, stressbestendige en dienstverlenende collega die beschikt over een flexibele werkinstelling. Je voelt je als een vis in het water op een secretariaat en werkt graag samen. Je hebt affiniteit met politiek en bestuur en je haalt plezier uit het volledig ontzorgen van bestuurders.

Competenties

  • Pro-actief
  • Integer
  • Flexibel
  • Nauwkeurig
  • Stressbestendig
  • Representatief
  • Klantgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (voorkeur voor maandag, vrijdag en donderdag). Is hybride werken mogelijk: nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in een ondersteunende rol bij een gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van directie/bestuurssecretariaat
  • Je bent op woensdag 9 april 2025 beschikbaar voor een eventueel gesprek

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in administratieve richting
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Office 365 en Ibabs
  • Aantoonbare werkervaring met het inwerken nieuwe bestuurders
  • Aantoonbare werkervaring met het bijwonen en ondersteunen van portefeuillehoudersoverleggen
Deze opdracht is verlopen.