Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving project
Het Kadaster staat aan de vooravond van de implementatie van een nieuw ERP-systeem waarmee we de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten willen moderniseren en optimaliseren. De aanbesteding voor dit nieuwe ERP-systeem zal begin 2025 worden afgerond waarbij de keuze is gevallen op AFAS. In het jaar 2025 zal de implementatie worden uitgevoerd waarna op 1 jan 2026 de livegang zal plaatsvinden. In 2025 wordt nog gewerkt met SAP R/3.
Opdrachtomschrijving
Jij ondersteunt de administrateurs van de financiële administratie bij de implementatie van het nieuwe ERP-systeem binnen de Administratie. Dit doe jij door een deel van hun reguliere werkzaamheden over te nemen en uit te voeren in SAP R/3. Daarnaast breng je jouw kennis en ervaring in met het inrichten van de financiële processen in het nieuwe ERP-systeem.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
• SAP R/3
• AFAS
• Excel, Word.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- April 2025: uitvoeren Q1 interne controles.
- Juli 2025: uitvoeren Q2 interne controles.
- Okt 2025: uitvoeren Q3 interne controles.
- Jan-feb 2026: uitvoeren Q4 interne controles.
- Okt-dec 2025: opstellen overzicht niet uit de balans blijkende verplichtingen t.b.v. de jaarrekening.
- Opstellen en verwerken prognosebestanden Q1 (apr 2025), Q2 (jun 2025) en Q3 (okt 2025).
- Jan – dec 2025 verwerken cijfers Bonaire / Saba / St. Eustachius tijdens maandafsluiting.
- Jan-dec 2025 bijwerken verloopstaatoverzicht (im)materiële vaste activa.
- Jan-dec 2025 opstellen financiële rapportages t.b.v. managers, projectleiders en controllers, zowel adhoc als regulier.
- 2025 doorlopend: verwerken investeringen in vaste activa-module.
Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 28-02-2026 voor 36 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster-richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Eisen
- Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
- Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling sterk.
- In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief.
- Klantgericht.
- Analytisch vermogen.
- Proactief en initiatiefrijk.
- Resultaatgericht.
- Afgeronde (bachelor) financiële HBO-opleiding of hoger.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 28-02-2026 voor 36 uur per week.
- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
- U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe in PDF-formaat.
- Minimaal 3 jaar bewezen ervaring als financieel administrateur in het domein van financiën en interne controle.
- Ervaring met het werken in SAP R/3 en AFAS is een pré.
- Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Wensen
- U toont duidelijk aan (max. 400 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten.