Over Brainport Bereikbaar
Brainport is het kloppend hart van onze Nederlandse economie. Maar juist de groei en de ontwikkeling ervan geeft een enorme druk op onze wegen. Iedere werkdag staan er files. En er is de komende jaren nog veel meer groei voorspeld, zoals 70.000 nieuwe werkplekken en 65.000 nieuwe woningen. Brainport Bereikbaar is een tijdelijk programma van en voor de 21 gemeenten en Provincie Noord-Brabant. De opgave is de regio bereikbaar en aantrekkelijk houden ondanks deze snelle groei. Dat doet Brainport Bereikbaar door studenten, forensen en bezoekers te verleiden om anders te reizen dan alleen in de eigen auto. We organiseren gedragsinterventies en bieden reizigers slimme oplossingen om daadwerkelijk anders te kunnen reizen. We werken samen met de gemeenten, bedrijven en onderwijspartners in Zuidoost-Brabant.
Team Brainport Bereikbaar
Het team van Brainport Bereikbaar bestaat uit 30 zelfstandige consultants en projectleiders. Naast mobiliteitsmakelaars en inhoudelijk specialisten (bijv. Fiets, OV, collectief vervoer), bestaat het team uit marketingcommunicatie-adviseurs, M&E adviseurs, gedrag- en dataspecialisten en diverse PMO-ers. De programmamanager is de schakel naar de opdrachtgevers Metropoolregio Eindhoven en de Provincie Noord-Brabant en stuurt het programma aan.
Werkomgeving
Samen met collega’s ben je verantwoordelijk voor het bieden van gestructureerde ondersteuning en coördinatie bij de uitvoering van het programma. Dit omvat taken zoals het zorgen voor een efficiënte organisatie en administratie, het bewaken van de voortgang door rapportages en het faciliteren van de samenwerking tussen verschillende teams, om zo de gestelde programmadoelstellingen te behalen.
Jouw takenpakket
Als financieel medewerker werk je naast de PMO-er en ga je aan de slag met een aantal activiteiten:
- Je hebt een uitvoerende rol en zorgt voor samenhang en consistentie in werkwijzen rondom de administratie van financiën, HR, ICT en facilitair binnen het programma.
- Een groot deel van je werkzaamheden bestaat uit de uitvoering van het proces en alle handelingen rondom offertes, facturering en crediteurenbeheer.
- Je stemt samen met de collega PMO-er vlot en daadkrachtig af met de collega’s van de lijnorganisatie Eindhoven en eventueel Helmond (Afdelingen Financiën).
- Je zorgt voor het aanleveren van de juiste informatie zodat de collega PMO-er, in samenwerking met die lijnorganisaties, een (compacte financiële) voortgangsrapportage van het BB-programma kan opmaken.
- Je zorgt structureel voor een actueel financieel overzicht, waarmee je bijdraagt aan de controle en uitvoering van het programma, met specifieke focus op geld, tijd en risico’s.
- Je ondersteunt bij de subsidieaanvragen en verantwoording hiervan.
- Je ondersteunt bij HR-gerelateerde zaken zoals contractverlengingen of wijzigingen, nieuwe personeelsaanvragen en de on/off-boarding van teamleden.
- Je bent samen met de PMO-er het vaste aanspreekpunt voor de IT-partner en huisvesting van Brainport Bereikbaar.
- Je draagt bij aan de praktische ondersteuning van de ‘Obeya werkwijze’ binnen het programma.
- Je levert gevraagd en ongevraagd een actieve bijdrage aan het verder ontwikkelen van het uitvoeringsprogramma.
Praktische randvoorwaarden
- Je bent beschikbaar voor circa 20 uur in de week.
- Standplaats: regio zuidoost-Brabant. We werken 1 dag per week samen op Strijp-S in Eindhoven. De overige uren zijn flexibel in te delen. We ontmoeten elkaar online waar nodig.
- Flexibel qua werktijden verspreid over de week.
Eisen
- Je bent zelfstandig en werkt op MBO4+ werk- en denkniveau.
- Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve en financiële werkzaamheden.
- Je hebt ervaring met subsidieaanvragen en verantwoording hiervan.
- Je hebt ervaring met HR-gerelateerde zaken zoals contractverlengingen of wijzigingen, nieuwe personeelsaanvragen en de on/off-boarding van teamleden.
- Je werkt zorgvuldig en nauwkeurig en kan snel overzichten opstellen die een bijdrage leveren aan rapportages.
- Je voelt je thuis in het werken met Office 365 tools/apps.
- Deze opdracht is NIET geschikt voor de inzet van een zzp-er ivm de Wet DBA.
- Je bent beschikbaar voor circa 20 uur in de week.
- Standplaats: regio zuidoost-Brabant. We werken 1 dag per week samen op Strijp-S in Eindhoven. De overige uren zijn flexibel in te delen.
- Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
Wensen
- Je bent niet alleen sterk met cijfers en analyses, maar ook communicatief vaardig en creatief in het vinden van oplossingen.
- Teamspeler; Als teamspeler werkt de financieel medewerker nauw samen met de PMO-er en andere collega’s binnen de lijnorganisatie om processen soepel te laten verlopen.
- Communicatieve vaardigheden; Je bent communicatief sterk en goed in staat om de verbinding te leggen. Omdat er veel afstemming en samenwerking is met diverse collega’s en externe partijen is het essentieel dat je helder en effectief kan communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.
- Analytisch vermogen; Je bent in staat zijn om financiële gegevens te interpreteren en te analyseren om een actueel en juist financieel overzicht te bieden.
- Organisatorisch vermogen: Je bent in staat om verschillende taken gelijktijdig te coördineren, zoals offertes, facturering, crediteurenbeheer, en het beheren van de financiële voortgangsrapportages. Dit vraagt om goed overzicht en een gestructureerde werkhouding.