Financieel adviseur

Gemeente Alphen aan den Rijn

Sluit op: 29 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 97
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 29 januari 2025
Eind datum: 29 juni 2025

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Teams van Samenleving
Je thuisteam is Bedrijfsbureau Sociaal, dat bestaat uit verschillende (staf)onderdelen, waaronder kwaliteit, projectleiding, ondersteuning en financiën. In dit team werken ca. 20 mensen. Samenleving bestaat, naast het eigen team, uit verschillende uitvoerende teams bij het Serviceplein en diverse beleidsteams bij Maatschappelijke Ontwikkeling.

Opdracht
In de tijdelijkheid van een aantal eenmalige, niet reguliere werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld voor de Toeslagenaffaire, zoeken wij een financieel adviseur voor de beleidsafdeling van het sociaal domein ‘Maatschappelijke Ontwikkeling’. Je bent het aanspreekpunt voor teammanagers en beleidsmedewerkers van de diverse teams bij de financiële vraagstukken rondom tijdelijke werkzaamheden. Ter ondersteuning van beheersmaatregelen maak je diverse overzichten en houd je de controle over de begroting. Je neemt het initiatief tot het verzamelen, interpreteren en analyseren van financiële informatie, adviseert en rapporteert hier gevraagd en ongevraagd over. Je geeft financieel advies over de jou toegewezen tijdelijke beleids- en/of uitvoeringsvraagstukken en werkt hierin ook samen met andere (financiële) collega’s. Je ondersteunt de planning & control cyclus en werkt hiervoor samen met het centrale team Financiën. Je draagt zorg voor de uitvoering en implementatie van oplossingen en processen en je signaleert financiële risico’s en knelpunten. Zaken zoals de controle op het facturatie- en subsidieproces behoren ook tot je takenpakket en kun je worden ingezet bij andere ad-hoc en eenmalige, niet reguliere financiële werkzaamheden.

Wie ben je?
Pragmatisch en analytisch, je bent het allebei. Je bent in staat goed te schakelen in deze brede functie en te werken in een dynamische werkomgeving. Je hebt en houdt overzicht, weet zaken duidelijk uit te leggen, weet goed te analyseren, bent constructief kritisch en weet met je adviezen anderen te overtuigen, waarbij regelmatig sprake is van kritisch tegenspel. Je bent resultaatgericht en besluitvaardig en in staat om de taken zowel zelfstandig als in teamverband doelgericht te kunnen uitvoeren. Andere belangrijke vaardigheden zijn voortgangscontrole, kwaliteitsgerichtheid, politiek bestuurlijke/organisatiesensitiviteit en doorzettingsvermogen. Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en relevante opleidingen. Je hebt aantoonbare kwaliteiten en ervaring in de gemeentelijke financiële administratie in Key2Financien en sterke affiniteit met het Sociaal Domein.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk? Ja, het contact met de opdrachtgever onderhoud je via de teammanager Bedrijfsbureau Sociaal, hier worden nadere afspraken over gemaakt. Vereist is om minimaal 2, bij voorkeur meer, dagen per week op kantoor aanwezig te zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het Sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien.

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 10 februari 2025 voor 36 uur per week;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op financieel gebied;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx