Financieel Adviseur

Gemeente Utrecht

Sluit op: 3 feb 2025 om 10:30
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 februari 2025
Eind datum: 17 februari 2026

Financieel Adviseur
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Een veilige en leefbare stad voor onze inwoners, ondernemers en bezoekers. Daar werken wij als gemeente Utrecht aan. Dat doen we door te werken aan een goede sfeer op straat en door overlast, criminaliteit, (openbare orde) incidenten of crises te voorkomen, te beperken en te beheersen. Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Open Orde en Veiligheid (OOV). De afdeling openbare orde en veiligheid (OOV) ondersteunt de Burgemeester hierin. De gemeente voert op deze manier haar regiefunctie op de lokale veiligheid uit. Ze draagt deze verantwoordelijkheid samen met talrijke partners zoals bewoners, ondernemers, instellingen èn met professionele veiligheidspartners zoals het Openbaar Ministerie, Politie en de Veiligheidsregio Utrecht.

Opdrachtomschrijving
In jouw rol als Financieel Adviseur houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Opstellen van (financiële) rapportages.
  • Opstellen van begrotingswijzigingen en verwerking hiervan in de gemeentelijke systemen (Lias).
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van budgethouders en opereren als sparringpartner van de business controllers.
  • Budgetteren en verantwoorden van o.a. subsidieprojecten (Specifieke Uitkeringen).
  • Fungeren als aanspreekpunt voor de financiële administratie.
  • Opstellen van het proces en het inrichten van een projectadministratie voor binnenkomende subsidies, inclusief het vastleggen van afspraken met partners.
  • Ondersteunen van overige financiële processen (o.a. inkoop, memoriaal boekingen).

Je werkt vanuit je eigen professionaliteit, maar bent ook onderdeel van een team waarin je samenwerkt met je directe collega’s en de business controller. Actieve afstemming is hierbij noodzakelijk, door elkaar te informeren, te raadplegen en met elkaar te schakelen.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als bij de jaarrekening 2025 (eerste kwartaal 2026) de financiële administratie en verantwoording op het programma Veilige Stad recht op een rechtmatige wijze kan plaats vinden.

Jij hebt/bent

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfseconomie.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie als financieel adviseur.
  • Ervaring met het werken in een financiële administratie.
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën (onder andere memoriaal boekingen, prognoses, analyses en projectadministraties).
  • Bij voorkeur ervaring met financiële systemen (het zou mooi zijn als je ervaring hebt met SAP HANA).

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Duidelijkheid in jouw communicatie. Jij communiceert op een transparante wijze met collega’s en jouw stakeholders.
  • Resultaatgerichtheid in jouw werk. Jij levert kwaliteit en kunt werken met deadlines.

Vanwege de nauwe samenwerking en de intensieve afstemming, zullen de werkzaamheden grotendeels plaats vinden vanuit het Stadskantoor. Hybride werken is in overleg mogelijk.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie als financieel adviseur.
  • Ervaring met het werken in een financiële administratie.

Wensen

  • Je hebt een opleiding afgerond in de richting Bedrijfseconomie.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën (onder andere memoriaal boekingen, prognoses, analyses en projectadministraties).
  • Je hebt ervaring met financiële systemen.
  • Je hebt ervaring binnen de overheid/gemeente.
  • Hoeveel jaar werkervaring heb je in een soortgelijke functie.
  • Je CV is max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
  • Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx