Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor twee heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Meer informatie over onze organisatie vind je op www.werkenbijdeswo.nl.
Opdracht
Voor beide gemeenten vervul je de rol van Functioneel Beheerder binnen het Sociaal Domein. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen van gebruikers en het inrichten van één of meer softwarepakketten. Als Functioneel Beheerder binnen het Sociaal Domein beheer je één of meer applicaties en kun je een collega vervangen indien nodig.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Onderhouden van nauwe contacten met gebruikers en key-users, waarbij je fungeert als vraagbaak. Dagelijkse vragen en verzoeken handel je zelfstandig af, terwijl complexere vraagstukken worden afgestemd met collega Functioneel Beheerders.
- Operationeel aansturen van ICT-leveranciers volgens gemaakte afspraken over dienstverlening en verstrekte opdrachten.
- Opstellen van werkinstructies en uitleg geven hierover.
- Registreren en behandelen van binnenkomende incidenten.
- Coördineren van oplossingsgerichte werkzaamheden vanuit Functioneel Beheer.
- Voorstellen doen voor verbetering en/of wijzigingen aan de applicatie.
- Testen van nieuwe processen en/of releases.
Eisen
- Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding in de richting van Informatica.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met XML, XSLT en XPath.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met CMS.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ontwikkelaar of ontwerper.
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met XML en XSLT.
- Aantoonbare werkervaring als ontwikkelaar/ontwerper/functioneel beheerder binnen de overheid.