De rol van Functioneel Applicatiebeheerder ZorgNed richt zich met name op het inrichten, door ontwikkelen en optimaliseren van de applicatie. Waarbij het doel is om de applicatie zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de werkprocessen, van sociaal team en jeugdhulpverlening.
Jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:
- Het ontwerpen en implementeren van nieuwe processen inrichting (workflow).
- Optimaliseren bestaande inrichting/processen/sjablonen
- Implementeren nieuwe functionaliteiten (koppeling, modules, nieuwe standaarden)
- Ontwikkelen nieuwe inrichting/functionaliteit
- Ondersteuning gebruikers
- Autorisatiebeheer
- Onderhoud van de inrichting (proces, sjablonen etc) en tabellen
- Monitoring processen, zoals koppelingen, import lijsten, controlelijsten, berichtenverkeer
- Onderhoud koppelingen
- Informatieverzoeken afhandelen
- Scholing nieuwe medewerkers
- Onderhoud handleidingen
- Bewaking privacy richtlijnen/-beleid
De opdracht loopt tot 1 januari 2026 en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO 4 niveau opleiding.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als functioneel applicatiebeheerder (bijvoorbeeld: Suite4SD/Zorgned) in een gemeentelijke organisatie.
- Je hebt kennis van ZorgNed is een pré
- Je hebt kennis van Cognos.
- Je hebt kennis van Suite4sociaaldomein.
- Je hebt kennis van en ervaring binnen het sociaal domein.
Competenties
- Als Applicatiebeheerder ZorgNed beschik je over de volgende competenties:
- Communicatief vaardig
- Initiatiefrijk
- Leergierig
- Samenwerken
- Oordeelsvorming
- Analytisch vermogen
- Overtuigingskracht
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 5 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 23 september tussen 11:30 en 14.00 uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.
Toelichting op rooster
Minimaal 8 uur en maximaal 24 uur
Eisen
- Opleiding: Op CV aantoonbaar minimaal een relevante afgeronde MBO 4 opleiding en HBO werk/denkniveau.
- Werkervaring (applicatiebeheer): Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als functioneel applicatiebeheer in het Sociaal domein binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar.
- Referentie vereist
Gevraagde documenten
- Aanleveren na gunning
- VOG
- Verklaring van geheimhouding en integriteit
- Gegevens crediteuren
Wensen
- Weging prijsdeel: 25%
- Werkervaring (Workflow): Op CV aantoonbaar werkervaring met het technisch inrichten van werkprocessen in een applicatie. Specificeer per opdracht wat je hebt gedaan. Weging: 15%
- Systeemkennis (ZorgNed): Op CV aantoonbaar werkervaring in afgelopen 2 jaar met de applicatie ZorgNed Weging: 15%
- Systeemkennis (Suite4SD): Op CV aantoonbaar werkervaring in afgelopen 2 jaar met de applicatie Suite4SD Weging: 10%
- Werkervaring: Op CV aantoonbaar werkervaring in het afgelopen 2 jaar met ondersteuning en begeleiding van gebruikers bij uitrol van nieuwe versies van een applicatie (test, implementatie, scholing en nazorg). Weging: 10%
- Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.