De gemeente Nijmegen
streeft ernaar om een wendbare en resultaatgerichte organisatie te zijn waarin de opgaven van de stad centraal staan. De HR-dienstverlening die we daarbij voor ogen hebben is gericht op de gemeentebrede opgaven en op het verbeteren van onze ambtelijke organisatie. Omdat onze flexibele schil steeds verder groeit, zijn wij tijdelijk op zoek naar een enthousiaste en gedreven kandidaat die ons komt versterken op het gebied van inhuur van tijdelijk personeel via DAS- procedures.
Uitdagingen
Daarnaast zijn er de komende tijd een aantal uitdagingen waarbij wij extra expertise nodig hebben:
- Inhuurdesk samenbrengen qua Inhuur en DAS, werkprocessen verbeteren en uitrollen;
- Door de handhaving op de wet DBA zal er extra aandacht besteed moeten worden aan de omschrijving van de opdrachten en signaleren van knelpunten bij de inhuur van Zzp-ers: Kennisborging inhuur Zzp irt wet DBA;
- Onlangs is er ook een compliancy-project gestart omtrent dossiervorming. De kandidaat zal hier ook een rol spelen door een efficiënte werkwijze uit te rollen;
- Binnenkort krijgen wij te maken met de implementatie van een nieuw inhuurplatform waar wij ondersteuning bij zoeken en het opzetten van een verbeterde rapportagefunctionaliteit. Mede hier aangekoppeld dient de kandidaat ons te voorzien van een plan om de Inhuur te centraliseren en nieuwe werkprocessen op te stellen en uit te rollen.
- De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.
Verantwoordelijkheden
- Je brengt de inhuur van personeel (Inhuur en DAS) samen onder één inhuurdesk: je zorgt voor een gedegen kennisoverdracht om de collega’s van inhuur futureproof te krijgen op het gebied van externe inhuur; je adviseert en begeleidt de collega’s van de inhuur in hoe zij in gesprek met de opdrachtgever bepalen hoe de opdracht het beste uitgezet kan worden om de juiste kandidaat te vinden;
- Samen met je DAS-collega beheer je de DAS-opdrachten van de gemeente Nijmegen, de Groene Metropool Regio Arnhem-Nijmegen (GMR) en de werkorganisaties IRVN en WBRN (MGR);
- Je treedt op als adviseur naar de organisatie: je adviseert leidinggevenden en projectleiders over inhuurvraagstukken, het inhuurproces en hoe Europese aanbestedingstrajecten (DAS) op het terrein van de inhuur van personeel worden georganiseerd; Daarbij moet extra aandacht besteed worden aan het op de juiste manier inrichten en uitvoeren van de Wet DBA richting de interne organisatie;
- Samen met je opdrachtgever bepaal je hoe de opdracht uitgezet wordt om de juiste kandidaat te vinden;
- In voorkomende gevallen overleg je met Inkoop en/of Juridische Zaken over de te volgen strategie;
- Je begeleidt, adviseert en ondersteunt de opdrachtgever gedurende het gehele inhuurproces van A tot Z;
- Je beoordeelt, samen met je opdrachtgever of een collega (het 4-ogen-principe), de aangeboden offertes op inhoud: je maakt een eerste selectie en adviseert je opdrachtgever hierin;
- Je draagt zorg voor de rechtmatigheid van het proces en adviseert de manager hierin;
- Je hebt contact met leveranciers van personeel over alle voorkomende zaken;
- Je signaleert, coördineert en bewaakt de voortgang en kwaliteit van het proces en vervolgacties en werkt aan een continue verbetering hiervan;
- Je bent verantwoordelijk voor 100% compliancy op dossiervorming dat omgezet gaat worden naar een nieuw proces.
Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-02-2025 tot en met 31-07-2025 voor gemiddeld 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-02-2025 tot en met 31-07-2025 voor gemiddeld 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden.
- Aantoonbaar door opleiding en/of ervaring een werk- en denkniveau op hbo-niveau;
- Aantoonbaar minimaal 4 jaar recente ervaring met aanbestedingen via het Dynamisch Aankoop Systeem;
- Aantoonbaar minimaal 1,5 jaar recente ervaring met het opzetten en uitrollen van een inhuurdesk bij een overheid;
- Aantoonbaar minimaal 4 jaar recente kennis van en ervaring met de wet- en regelgeving op het gebied van Europese aanbestedingen van personeel;
- Aantoonbaar minimaal 4 jaar recente ervaring met het beoordelen van offertes waarin kandidaten worden aangeboden;
- Aantoonbaar kennis en ervaring van wet- en regelgeving op het gebied van wet DBA;
- Aantoonbaar ervaring met ondersteuning, coaching en begeleiding van inhuurdeskcollega’s;
- Aantoonbaar minimaal 1 jaar recente kennis van en ervaring met het personeelssysteem Beaufort;
- Aantoonbaar ervaring met externe leveranciers van personeel;
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave);
- Aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring bij een inhuurdesk bij een 150.000+ gemeente;
- Je bent minimaal 50% aanwezig op kantoor waaronder de dinsdag.
Wensen
- Aantoonbaar ervaring met contractmanagement m.b.t. de inhuur van personeel; 1 jaar is 20%, 2 jaar is 30%, > 3 jaar is 40%;
- Aantoonbaar ervaring met compliancy- en riskmanagement omtrent inhuur externen en het borgen van rechtmatigheid;
- Aantoonbaar ervaring met het opstellen van rapportages tbv het management.