Inkoopadviseur strategisch

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 27 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 27 januari 2025
Eind datum: 27 juli 2025

Opdrachtomschrijving
De strategisch Inkoopadviseur sociaal domein is een proactieve, integere, zelfstandige en verantwoordelijke en analytische vakspecialist die door zijn/haar werk in staat is in grote mate een bijdrage te leveren aan de organisatie- en concerndoelstellingen binnen gestelde kaders en wetgeving.

Werkzaamheden
Hij/zij neemt initiatief om processen in gang te zetten en stuurt projectleden actief aan en helpt waar nodig met realisatie. Hij adviseert actief de teammanager en organisatieonderdelen binnen het Cluster over inkoopmogelijkheden en kansen, maar ook over risico’s voor het cluster en weet deze met gedegen analyses te onderbouwen. Je bent ervaren in vertalen van inkoopstrategie naar praktijk, onderhandelen en gesprekken voeren met leveranciers, je weet vraag en aanbod op de juiste wijze samen te brengen. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De directie SIS is dé partner binnen de gemeente op het gebied van inkoop en subsidies van het cluster Sociaal van de gemeente Amsterdam. Met circa 200 medewerkers werken wij hard om de zorg en sociale voorzieningen in de stad toegankelijk bereikbaar en kwalitatief hoogstaand te houden voor alle Amsterdammers. SIS stuurt daarbij op transparante samenwerking met haar partners en manieren om de ambities van het sociaal domein nog slimmer en effectiever te realiseren. Wij hebben naast inhoudelijke expertise over de opgaven ervaring in project- en contractmanagement. Met grote ambitie voor de stad adviseren en sturen wij projecten van idee tot en met de uitvoering. Vakinhoudelijke expertise en betrouwbaarheid en een ambitie op doorontwikkeling zijn onze kracht.

Team Inkoop & contractmanagement
Je maakt onderdeel uit van een vriendelijk team met hardwerkende professionals waar een goede werksfeer heerst. Het continu leren en verbeteren van onze contracten en aanbestedingsprocedures om bijvoorbeeld innovatie of samenwerking te bevorderen en de samenwerking met onze opdrachtnemers te bevorderen rekenen wij tot ons dagelijkse speerpunten. Daarbij werken wij heel nauw samen met onze collega’s in de stad.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De aangeboden kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview in de evaluatiefase en bij gunning direct inzetbaar te zijn. Het opgegeven uurtarief is exclusief btw en inclusief bijkomende kosten.
  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie dient te worden opgegeven met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer.
  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4, en dient ter verificatie van de gegeven antwoorden.
  • Werk- en denkniveau: Minimaal hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar via het cv.
  • NEVI: Kennis van inkoop op tactisch niveau (NEVI 1 e/o NEVI 2 of gelijkwaardig), aantoonbaar via het cv en een document dat meegenomen moet worden naar het interview.
  • Opleiding: In het bezit van een erkend mbo/hbo diploma, aantoonbaar via het cv en een document dat meegenomen moet worden naar het interview.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 met motivatie waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar zelfstandige inkoopervaring in een 200.000+ gemeente met ervaring in het begeleiden van Europese aanbestedingen, aantoonbaar via het cv.

Wensen

  • Werkervaring: Ervaring met Mercell Source To Contract, aantoonbaar via het cv.
  • Werkervaring: Ervaring met specialismes in domein Werk, Inkomen en Participatie, aantoonbaar via het cv.
  • Werkervaring: Ervaring met projectmatig werken (samenwerken in MS Teams), aantoonbaar via het cv.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx