Interim Afdelingshoofd Bestuur & Advies

Gemeente Oss

Sluit op: 24 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 maart 2025
Eind datum: 1 december 2025

Kandidaatomschrijving
Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau. Senioriteit, wat blijkt uit ruime direct en indirect leidinggevende en veranderkundige ervaring in een complexe en politieke omgeving. Ervaren sparringpartner voor collegeleden, leidinggevenden en externe partners. Vermogen om ontwikkelingen in de omgeving, zowel intern als extern, te vertalen naar de organisatie. Beschikt over overtuigingskracht, een heldere visie en relativeringsvermogen. Koersvast, duidelijk en transparant in communicatie. Coachende en verbindende vaardigheden en in staat tot het motiveren en inspireren van medewerkers en teams in hun ontwikkeling en in de verandering. Vanwege de aard van de functie is het noodzakelijk om een VOG Politiegegevens aan te leveren.

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op. Toelichting op rooster minimaal 28 uur, maximaal 36 uur per week.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Academisch werk- en denkniveau; de kandidaat heeft aantoonbaar academisch werk- en denkniveau. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Leidinggevende ervaring; kandidaat heeft minimaal 5 jaar (opgedaan in de afgelopen 10 jaar) direct en indirect ambtelijke leidinggevende en veranderkundige ervaring in een complexe en politieke omgeving. Voor deze opdracht wordt direct en indirect gedefinieerd als: kandidaat heeft zowel teamleiders als teams en individuele medewerkers van MBO tot academisch niveau aangestuurd. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Gemeentelijke ervaring middelgrote gemeente; kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar bij een middelgrote of grote gemeente (meer dan 80.000 inwoners). Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Werkervaring bestuurlijke advisering; kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar met bestuurlijke advisering vanuit een ambtelijke rol. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Ervaring gemeentelijke bedrijfsvoeringsthema’s; kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar met meerdere van de genoemde bedrijfsvoeringsthema’s (Bestuurszaken, Juridische Zaken, Communicatie, Openbare orde en Veiligheid).
  • Beschikbaarheid; kandidaat is per genoemde startdatum beschikbaar of zoveel eerder als mogelijk en is beschikbaar voor een interview op gepubliceerde datum.

Wensen

  • Werkervaring als afdelingshoofd Bestuur & Advies: Kandidaat heeft werkervaring als afdelingshoofd op meer dan een van de genoemde gebieden: communicatie, bestuurszaken, juridische zaken, openbare orde en veiligheid. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Begeleiding organisatieverandering: Kandidaat heeft ervaring met het begeleiden en implementeren van organisatie(structuur)veranderingen. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Leidinggevende ervaring: Kandidaat heeft minimaal 10 jaar (opgedaan in de afgelopen 15 jaar) direct en indirect ambtelijke leidinggevende en veranderkundige ervaring in een complexe en politieke omgeving. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Ambtelijke advisering: Kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 15 jaar met bestuurlijke advisering vanuit een ambtelijke rol. Dit blijkt uit cv en/of offerte.
  • Beschikbaarheid: Kandidaat is voor 32 uur of meer per week beschikbaar per genoemde startdatum. Dit blijkt expliciet uit cv en/of offerte.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx