Jeugd Consulent

Gemeente Zwartewaterland

Verlopen op: 9 okt 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 9 oktober 2024
Eind datum: 9 april 2025

Organisatie

Beleef de Gemeente Zwartewaterland De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht

In Zwartewaterland ontwikkelen we nieuwe methodes om de ondersteuning aan inwoners beter, efficiënter én goedkoper te maken. Daarbij gaan we uit van de eigen kracht van de inwoner, het netwerk en de algemene middelen. In jouw rol als jeugdconsulent ga je op basis van de hulpvraag van ouders op zoek naar de achterliggende oorzaken van die hulpvraag. Je gaat in gesprek met het gezin om te zoeken naar passende hulp. Hierbij waak je ervoor dat je niet meegaat ín het gezin; jij staat ze bij vanaf de zijlijn. Je bent niet de hulpverlener, maar de persoon die de hulpverlening, indien nodig, inschakelt. Hiervoor moet je kunnen meebewegen én grenzen stellen.

Geen enkele case is hetzelfde, dus kom je regelmatig gezinnen tegen waarop meerdere domeinen van toepassing zijn. Vandaar dat je naast je kennis van het domein Jeugd beschikt over inzicht in participatie en WMO. Als de situatie erom vraagt signaleer je dat en schakel je met je collega's van de andere teams. Collega’s met verschillende expertises, zoals jeugd- en opvoedhulp, geestelijke gezondheidszorg, cliëntondersteuning, maatschappelijk werk en huiselijk geweld. Als onderdeel van het team Jeugd werk je zeer zelfstandig aan je eigen caseload. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor en je kan omgaan met de dynamiek van onverwachte wendingen in je planning. Je praktische werkzaamheden bestaan onder andere uit het:

  • Plannen en afnemen van gesprekken met inwoners;
  • Inventariseren van de zelfredzaamheid en het participatievermogen van de inwoner en het netwerk;
  • Opstellen van passende en haalbare plannen van aanpak;
  • In beeld brengen van de betrokkenen en acties uitzetten;
  • Controleren van de voorgang en resultaten van de acties;
  • Regisseren van netwerkoverleggen met én voor de jeugdigen;
  • Regie nemen bij crisissituaties in samenwerking met de procesregisseur Veiligheid.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van pedagogiek, SPH of MWD;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in jeugdconsulent / casemanager jeugd binnen een zorgorganisatie of gemeente;
  • In het bezit van een SKJ registratie (vermeld het nummer en verloopdatum in het cv).

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in jeugdconsulent / casemanager jeugd binnen een zorgorganisatie of gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een wijkteam (35 punten);
  • Aantoonbare kennis van de jeugdwet (25 punten).
Competenties

Wij vinden het belangrijk dat medewerkers van het sociaal domein deskundig, resultaatgericht, innovatief, zelfstandig zijn en ook goed kunnen samenwerken.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja, een dag in de week thuiswerken is mogelijk waarbij de thuisdynamiek niet leidend mag zijn. Fysieke aanwezigheid moet tijdens je werkdagen mogelijk blijven.

Planning

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze opdracht is verlopen.