Juridisch Kwaliteitsmedewerker

Gemeente Dronten

Verlopen op: 18 sep 2024 om 12:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Flevoland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 31 januari 2025

Opdrachtomschrijving (4 maanden)

In het sociaal domein willen we werken vanuit de bedoeling, we zetten de inwoner en het beoogde effect van de ondersteuningsvraag centraal. We werken integraal vanuit diverse wetten op basis van 1 gezin, 1 plan, 1 regisseur. Daarnaast gaat de Participatiewet in balans eraan komen, wat verandering met zich meebrengt.

We willen op ontdekkingsreis, naar goede handelingsperspectieven voor onze uitvoerders in het sociaal domein. Stap (verder) in de leefwereld van onze inwoners, niet tegenover elkaar maar naast elkaar en zet de mens centraal, dat is de opdracht. Wat is ons beoogde doel? Een cultuuromslag bereiken, waardoor op een andere manier kan worden gekeken naar de ondersteuning van de inwoners die een beroep doen op een of meer voorzieningen in het sociaal domein en waarbij wordt uitgegaan van vertrouwen. De juridisch kwaliteitsmedewerkers en de gedragsdeskundigen in de gemeente Dronten spelen een belangrijke rol in dit proces. Om de verandering mogelijk te maken is het nodig ruimte te creëren in de dagelijkse werkzaamheden en versterking in capaciteit binnen het juridisch kwaliteitsteam te organiseren.

Over de functie

Als juridisch kwaliteitsmedewerker ben je gericht op het vinden van oplossingen voor situaties die hun grondslag hebben in de P-wet en breder vanuit de wetten binnen het sociaal domein (Wmo/Jeugd en leerrecht). Je coacht collega’s om de gewenste juridische kwaliteit in hun werk te bereiken en je geeft voorlichting. De menselijke maat is jouw uitgangspunt, breed kijkend naar het effect wat de inwoner voor ogen heeft. Daarnaast denk je na over het effectiever en efficiënter inrichten van processen binnen het werkgebied van de eerder genoemde wetten in het sociaal domein. Je controleert of de kwaliteitscriteria worden nageleefd en doet verbetervoorstellen. Je waarborgt de privacy van inwoners en zorgt ervoor dat regelgeving onze taken als gemeente niet belemmert.

Het team

Het vakgebied Sociaal Domein bestaat uit ongeveer 100 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten, zoals de Jeugdwet, Wmo en de Participatiewet. De 7 juridisch kwaliteitsmedewerkers vormen samen een team en ondersteunen de consulenten Wmo, Jeugd en Participatiewet. Daarnaast werken zij in voorkomende situaties samen met onze beleidsadviseurs.

Dit breng je mee

Als juridisch kwaliteitsmedeweker ben je flexibel en kun je snel schakelen tussen verschillende taken. Je hebt analytisch en probleemoplossend vermogen, en je kunt vernieuwend denken. Je hebt lef, neemt graag verantwoordelijkheid en bent een teamspeler.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • een relevante afgeronde HBO/WO-opleiding;
  • tenminste 3 jaar werkervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker bij een gemeente;
  • gedegen kennis van de regel- en wetgeving in het sociaal domein, tenminste van de Participatiewet;
  • de kandidaat is 18 tot 22 uur per week beschikbaar;

Wensen:

  • ervaring met gemeentelijke systemen binnen het sociaal domein;
  • kennis van instrumenten als de omgekeerde toets of ‘De Nieuwe Route’.
  • gesprekken vinden zo snel mogelijk in de week van 23 september plaats op het gemeentehuis te Dronten. Houd er rekening mee dat deze niet op een ander moment zullen plaatsvinden. Wij vragen u en uw kandidaat hier rekening mee te houden;
  • gelieve hieronder de contactgegevens te geven van de directe contactpersoon voor deze aanbieding;
  • de kandidaat beschikt over onderstaande competenties: flexibel, analytisch, probleemoplossend, verantwoordelijk, lef, innovatief.
CV eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Beoordeling
  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).
  • Indien van toepassing:
    • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
  • De kandidaat heeft een voor de functie relevante HBO/WO opleiding (bijv. op juridisch gebied).
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker bij een gemeente.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het sociaal domein.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de participatiewet.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van instrumenten als de omgekeerde toets of ‘De Nieuwe Route’.
  • De kandidaat is 18 tot 22 uur per week beschikbaar.
  • Gesprekken vinden zo snel mogelijk in de week van 23 september plaats op het gemeentehuis te Dronten. Houd er rekening mee dat deze niet op een ander moment zullen plaatsvinden. Wij vragen u en uw kandidaat hier rekening mee te houden.
  • Gelieve hieronder de contactgegevens te geven van de directe contactpersoon voor deze aanbieding.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Flexibel
    • Analytisch
    • Probleemoplossend
    • Verantwoordelijk
    • Lef
    • Innovatief
Deze opdracht is verlopen.