De uitdaging
Oosterhout heeft ambities voor 2030. Eén van die ambities is een arbeidsmarkt die inwoners en ondernemers kansen biedt. Als Klantmanager Participatie bied je die kansen aan mensen die je uit de bijstand wilt houden en die vanuit de bijstand werk zoeken of onderzoek je de participatiemogelijkheden. Samen bekijk je wat in de persoonlijke situatie haalbaar, wenselijk of nodig is. Dit doe je natuurlijk met inwoners, ondernemers, partners en collega’s. Zo krijgen we meer voor elkaar!
Dit draag jij bij
- Je voert gesprekken met klanten (met name Oekraïners) waarbij je hun situatie breed in kaart brengt en kunt klanten begeleiden in hun ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Hierbij kijk je met een brede blik (denk aan Jeugd, WMO, schuldhulpverlening en veiligheid) naar de klant;
- Je beheert een eigen caseload;
- Aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet handel je zelfstandig af;
- Je voert diverse minimaregelingen uit, je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, je verwerkt beëindigingen, mutaties en je beoordeelt en besluit over maatregelen en boetes;
- Je beoordeelt de participatiemogelijkheden van de klant en samen met de klant bepaal je de te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie;
- Je onderhoudt het contact met de ketenpartners en zet waar nodig specifieke projecten op;
- Je beheert een caseload van werkzoekenden met als doel hen te laten uitstromen naar werk of participatie als dit het hoogst haalbare is;
Je kwaliteiten
- Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding en je hebt ruime werkervaring als Klantmanager werk;
- Je hebt kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;
- Je bent een verbinder en ruimdenkend en weet, in het belang van de klant, professionals bij elkaar te brengen (casusregie);
- Je durft creatieve oplossingen voor te stellen en daartoe een besluit te nemen;
- Je wilt jezelf graag verder ontwikkelen in kennis van de Jeugdwet en WMO;
- Uitkeringsgerechtigden weet je aan te spreken op houding en gedrag en je denkt vanuit kansen en handelt vanuit mogelijkheden met als doel het vergroten van de zelfstandigheid van burgers;
- Je hebt ruime ervaring bij toezicht en handhaving en kunt de directe collega’s hierin begeleiden en coachen. Hiervoor ben je flexibel beschikbaar;
- Je bent een open persoonlijkheid, beschikt over zeer goede coachende vaardigheden en hebt een scherp oog voor een goede kwaliteit;
- In een hectische omgeving gedij je goed en weet je goed het hoofd koel te houden. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.
Eisen
- De kandidaat woont maximaal 30 km vanaf de werklocatie (stadhuis Oosterhout). Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft ervaring en kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft ervaring in het begeleiden naar werk. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat beschikt over HBO werk/denkniveau. Dit moet blijken uit het CV.
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.
Wensen
- De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring als klantmanager Werk. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft kennis en ervaring met Suite (SSD). Dit moet blijken uit het CV.
- Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld):
- Pro-actief
- Samenwerken
- Klantgericht
- Communicatief vaardig
- Zelfstandig
- Analytisch
- Netwerker
- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit