Opdrachtomschrijving
Binnen Jeugdgezondheidszorg zetten we ons dagelijks in zodat kinderen en jongeren gezond en veilig kunnen opgroeien. Samen met jouw collega's zet je je vol overtuiging in voor onze missie: het streven naar gelijke kansen op optimale gezondheid en ontwikkeling voor alle jeugdigen van 0 tot 23 jaar.
Om die reden zetten we stappen om de kwaliteitszorg verder te professionaliseren.
- Als kwaliteitsexpert en -adviseur ga je samen met de teams van jeugdgezondheidszorg bouwen aan een goede en gedragen kwaliteitscultuur.
- Je maakt onderdeel uit van het Team Bedrijfsvoering, maar je werkt vooral binnen de teams. Je bent dé kwaliteitsbewaker van het primaire proces.
- Je bent een goede organisator en coördinator en weet hoe je audits en onderzoeken moet uitvoeren.
Als kwaliteitsfunctionaris ben je dé inhoudelijke expert op het vlak van kwaliteitszorg binnen de teams. Ons streven is dat we een kwaliteitscyclus bereiken die vanzelfsprekend onderdeel uitmaakt van het primaire proces van de teams. Vanuit soms een kritisch meedenkende rol en soms een uitvoerende of controlerende rol draag je er aan bij dat teams kwalitatief hoogwaardig, eenduidig en consistent werken. Kwaliteitszorg helpt bij het continu verhogen van de kwaliteit van onze processen, producten/diensten en het functioneren van onze afdeling als geheel. Kwaliteitszorg is daarbij een middel, niet een doel op zich. We zijn op zoek naar collega’s die goed in verbinding staan met de teams in het primaire proces van de teams.
Het gaat om een brede functie, waarbij er veel ruimte is om de functie samen met je collega’s én met de teammanagers en afdelingshoofden verder in te richten.
Werkzaamheden
Kwaliteitsadvies:
Ondersteunen en adviseren van de beleidsadviseur gevraagd en ongevraagd vanuit jouw expertise als senior kwaliteitsadviseur.
Adviseren over de uitkomsten op het gebied van Kwaliteit & Veiligheid, over procesverbetering en de inzet van kwaliteitsmethodes.
Bijvoorbeeld ook over archiefbeheer en (de implementatie van een nieuw) (GGD-breed) documentmanagementsysteem.
Zijn er veranderingen binnen het kwaliteitswerk, dan stem je met leidinggevenden en/of de domeineigenaar Kwaliteit & Veiligheid af over de implementatie.
Kwaliteitsmanagement:
Beschrijven van de werkprocessen in samenspraak met collega’s en hebt overzicht. Je regisseert het proces of richtlijnen en protocollen up-to-date zijn. Je kijkt waar winst te behalen valt in het uniformeren van processen en het faciliteren van de teams.
Onderzoeken en audits:
Coördineren en uitvoeren zelf (interne en externe) audits en onderzoeken uit. Samen met de teams bereidt je dergelijke onderzoeken voor en denk je mee over bijvoorbeeld het type onderzoek en de wijze van uitvoering.
Meedenken over de uitkomsten en doet voorstellen voor de borging daarvan.
Rapportages en verslaglegging:
Samen met je collega’s stel je het kwaliteitsonderdeel van de managementrapportage op en werkt aan de verbetering van de PDCA cyclus op stedelijk en wijkniveau.
Coördineren van verbetervoorstellen en bewaakt de opvolging.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
GGD Amsterdam is de publieke gezondheidsorganisatie van Amsterdam en staat al 122 jaar midden in de maatschappij. Samen met circa 1800 collega's maken we ons sterk voor een goede mentale gezondheid, beschermen we tegen infectieziektes en zorgen we voor een gezonde leefomgeving. Dit doen we door onderzoek en door het geven van advies, hulp en voorlichting om gezonde keuzes makkelijker te maken. Ook zijn we inzetbaar bij crisissituaties en houden we toezicht op de publieke gezondheid. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! Je komt te werken in het team Bedrijfsvoering Jeugdgezondheidszorg. Naast kwaliteitsfunctionarissen zijn hier ook collega’s werkzaam op het vlak van financiën en informatievoorziening. Je stemt met de betreffende teammanagers af waar je je binnen het kwaliteitswerk op gaat richten. In geval van pieken in de planning kun je bij zowel je directe collega’s als de teamleider bedrijfsvoering terecht. Daarnaast is er een GGD-breed kwaliteitsoverleg waaraan je deelneemt. In dit vakgroep overleg bespreek je voornamelijk afdeling overstijgende zaken op het gebied van K&V, ontwikkeling en professionalisering van de vakgroep. De afdeling Jeugdgezondheidszorg (JGZ) heeft als doel de gezondheid, groei en ontwikkeling van jeugdigen van 0-19 jaar te bevorderen en beschermen. Ons team bestaat uit ongeveer 400 enthousiaste medewerkers uit diverse disciplines, zoals artsen, verpleegkundigen, logopedisten, doktersassistenten en OKT-assistenten. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het GGD gebouw aan de Nieuwe Achtergracht 100, te Amsterdam. Voor de uitvoering van onze werkzaamheden voor de jongeren van Amsterdam werken onze professionals vanuit 28 vestigingen verspreid over Amsterdam en de regio Amstelland.
Eisen
- Eis - Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Eis - Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
- Eis - Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. (KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
- Eis - CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
- Eis - Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
- Eis - Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
- Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van kwaliteitszorg. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring als (senior) kwaliteitsfunctionaris of in een vergelijkbare functie waarin kwaliteitsdenken, -werk en -advies de kern vormde. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Eis - Verificatie Ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
Wensen
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met trajecten waarin je draagvlak bereikt. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn - Gevorderd niveau
- Toetsing van de competentie: Initiatief - Gevorderd niveau
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft beschikt over aantoonbare adviesvaardigheden en beïnvloedingsvaardigheden. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat werkt methodisch. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid - Gevorderd niveau
- Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht - Gevorderd niveau
Toelichting Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 90,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.