Intro
Als kwaliteitsmedewerker stel jij voortdurend de vraag hoe het beter kan. Van nature is de kwaliteitsmedewerker een onderzoeker die verbindt door het implementeren van heldere en doelmatige werkprocessen. Inhoudelijk heb jij visie op het voeren van een effectieve bedrijfsvoering en weet je mensen hierin te verbinden. Jij toetst de behoefte en vertaalt deze naar concrete verbeteringen.
Wat ga je doen?
- Je bent verantwoordelijk voor het adviseren over de verbetering van kwaliteit in interne richtlijnen, werkprocessen, procedures en informatievoorziening.
- Je bent ondersteunend aan het team regisseurs en de teamleider jeugd.
- Je bent verantwoordelijk voor het vormen van een centrale schakel, samen met je collega-kwaliteitsadviseur, om antwoorden te vinden op de vraag hoe de kwaliteit van de hulp door de aanbieders getoetst en verbeterd kan worden.
- Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van voorschriften en contracten met derden naar implementatie- en uitvoeringsactiviteiten en draagt bij aan de borging van onze interne processen.
- Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van onze dienstverlening aan de regiogemeenten en jeugdhulpaanbieders.
- Je bent actief in het initiëren en deelnemen aan overleggen, projectwerkgroepen en expertmeetings.
- Je bent verantwoordelijk voor het zorgen dat onze werkwijze uniform en transparant is.
- Je voert ook operationele werkzaamheden uit.
Wat vragen wij?
We zoeken een enthousiaste teamspeler met een proactieve houding en een positieve instelling. Competenties zoals samenwerken, resultaatgericht werken, klantgericht werken en flexibiliteit zijn belangrijk. Dankzij jouw proactieve houding, uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht weet je jezelf te positioneren als sparringpartner. Door je focus op leren en voortdurende verbetering blijf je op de hoogte van relevante ontwikkelingen in het vakgebied. Je bent een netwerker en hebt regelmatig interactie met collega's binnen en buiten de organisatie over deze ontwikkelingen. Met je analytische vermogen signaleer je kansen en bedreigingen die voortvloeien uit deze ontwikkelingen, en je vertaalt ze naar concrete voorstellen voor verbetering. Vanwege je verantwoordelijkheidsgevoel en zelfreflectie vind je het niet meer dan normaal om niet alleen feedback te geven, maar ook bereid te zijn feedback te ontvangen.
Wie zijn wij?
Gemeente Breda streeft haar doelen na door processen betrouwbaar in te richten. Het sociaal domein kent meerdere belanghebbenden en betrokkenen, zowel intern als extern. Natuurlijk staan onze inwoners, jong en oud, voorop. Voor hen voeren we tal van regelingen uit, zowel vanuit de Rijksoverheid als vanuit ons gemeentelijk beleid. We hebben daarbij ook te maken met een uitgebreid netwerk aan instellingen die bijdragen aan het behalen van beleidsdoelstellingen.
We richten ons binnen het sociaal domein (SED) op onder meer jeugdhulpverlening, maatschappelijke ondersteuning, uitkeringen en schuldhulpverlening. Om onze taak goed te doen richten we complete stelsels in met aanbieders, zorgverleners en inspecties. Op onderdelen doen we dat ook voor de regio. Daarnaast is samenwerking tussen (bestuurlijke) partners ook een opgave van de gemeente.
Lees meer over de Gemeente Breda
Eisen
- Kandidaat heeft ervaring met berichtenverkeer via Zorgnet en/of Wiz.
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Uw kandidaat heeft kennis en ervaring m.b.t. de Jeugdwet. Dit moet blijken uit het cv.
- Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het cv.
- Uw kandidaat heeft ervaring in het digitaal inrichten van processen. Dit moet blijken uit het cv.
Wensen
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
- Analytisch denker
- Zelfstandig kunnen werken
- Kennis en ervaring m.b.t. Jeugdwet
- Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden
- Ervaring in digitaal inrichten van processen
- Gevoel voor ambtelijke/bestuurlijke verhoudingen
- De datum donderdag 9 januari 2025 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
- Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein. Dit moet blijken uit het cv.