Wat ga je doen
Bewaken van kwalitatieve dienstverlening aan inwoners (o.a. gespreksvoering, werkwijze, terugbelverzoeken, etc.); Opstellen werkinstructies (in samenwerking met uitvoerend beleid); Coachen, motiveren en enthousiasmeren van het team. Er voor zorgen dat het team werkt volgens de principes die zijn beoogd: 1) Integraal werken in Sociaal Domein: o.a. via casuïstiekoverleg, 2) Vertrouwen als uitgangspunt ipv wantrouwen, 3) Klantgericht en dienstverlenend werken (bejegening / communicatie); Beheersing caseloads consulenten; Voeren van klachtgesprekken; Signaleren vanuit de praktijk: wat zien we gebeuren in de uitvoering? Wat gaat goed, wat kan beter? 1) Op basis van cijfers, klachten, bezwaren, etc., 2) gericht op proces en kwaliteitsoptimalisatie (in werkprocessen, beschikkingen, rapportages, aanvraagformulieren, etc.) in afstemming met Team SD Bedrijfsvoering, 3) (signalen kunnen leiden tot actie door uitvoerend beleid en/of Strategie en Regie).
Wat heb je in huis
Een relevante HBO-opleiding; Brede gespecialiseerde kennis van het vakgebied van de Participatiewet; Organisatorische en coördinerende vaardigheden; Uitstekende communicatieve vaardigheden; Je hebt ervaring met integraal werken en affiniteit met de kwaliteit van dienstverlening voor de inwoners van de Gemeente Stichtse Vecht; Je kunt goed samenwerken en hebt een resultaatgerichte werkhouding; Kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel en je bent in staat om maatwerk te leveren in complexe omstandigheden.
Organisatieomschrijving
Eisen
- Bewaken van kwalitatieve dienstverlening aan inwoners (o.a. gespreksvoering, werkwijze, terugbelverzoeken, etc.).
- Opstellen werkinstructies (in samenwerking met uitvoerend beleid).
- Coachen, motiveren en enthousiasmeren van het team.
- Er voor zorgen dat het team werkt volgens de volgende principes:
- Integraal werken in Sociaal Domein: o.a. via casuïstiekoverleg.
- Vertrouwen als uitgangspunt in plaats van wantrouwen.
- Klantgericht en dienstverlenend werken (bejegening / communicatie).
- Beheersing caseloads consulenten.
- Voeren van klachtgesprekken.
- Signaleren vanuit de praktijk: wat zien we gebeuren in de uitvoering? Wat gaat goed, wat kan beter?
- Op basis van cijfers, klachten, bezwaren, etc.
- Gericht op proces en kwaliteitsoptimalisatie (in werkprocessen, beschikkingen, rapportages, aanvraagformulieren, etc.) in afstemming met Team SD Bedrijfsvoering.
- Signalen kunnen leiden tot actie door uitvoerend beleid en/of Strategie en Regie.
- Een relevante HBO-opleiding.
- Brede gespecialiseerde kennis van het vakgebied van de Participatiewet.
- Organisatorische en coördinerende vaardigheden.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden.
- Ervaring met integraal werken en affiniteit met kwaliteit van dienstverlening voor de inwoners van de Gemeente Stichtse Vecht.
- Goed kunnen samenwerken en een resultaatgerichte werkhouding.
- Kwaliteit staat hoog in het vaandel en in staat om maatwerk te leveren in complexe omstandigheden.
Wensen
- Geen wensen