Kwartiermaker/projectleider monitoring

Regio Gooi en Vechtstreek

Verlopen op: 19 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 maart 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Organisatie
Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

GGD is de gemeentelijke gezondheidsdienst van zes gemeenten (Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Wijdemeren) in de regio Gooi en Vechtstreek. GGD Gooi en Vechtstreek is een actieve organisatie binnen de openbare gezondheidszorg, die zich inzet op diverse terreinen.

Denk aan onderzoek naar ziekte en gezondheid in de regio, gezondheidsbevordering, infectieziektebestrijding, jeugdgezondheidszorg en medische milieukunde. We geven vaccinaties en houden toezicht op de kinderdagverblijven, tattooshops en bordelen. Wij zijn er niet alleen voor de inwoners. GGD adviseert gemeenten, scholen en organisaties bij hun beleid en activiteiten op het gebied van gezondheid en bij het inrichten van de omgeving om gezond en veilig actief te zijn.

Opdracht
Voor een succesvolle uitvoering van de ketenaanpakken – overgewicht/obesitas bij kinderen, overgewicht/obesitas bij volwassenen, valpreventie en Welzijn op Recept – is het van cruciaal belang dat gemeenten deze aanpakken goed monitoren en evalueren. GGD Gooi en Vechtstreek zoekt een ervaren en gedreven Projectleider/kwartiermaker Monitoring en Evaluatie die gemeenten in deze rol kan ondersteunen en begeleiden. De projectleider zorgt voor effectieve samenwerking en heldere afspraken tussen gemeenten, leefstijlpunten, ketentrekkers en andere betrokken partijen. Als spil in de monitoring en evaluatie helpt de projectleider niet alleen de registratieprocessen uniform in te richten, maar ook om beleidsresultaten zichtbaar en meetbaar te maken. Zo worden regionale partners ondersteund in het doorontwikkelen en verbeteren van bovengenoemde ketenaanpakken.

Taken
1.) Inventariseren behoeften t.a.v. monitoring ketenaanpakken bij zowel interne stakeholders GGD, gemeenten als externe stakeholders;
2.) Adviseren en begeleiden van gemeenten/leefstijlpunten bij het uniform inrichten van het registratieproces;
3.) Samenwerken met de Coalitie Digitalisering ten behoeve van de keuze en ontwikkeling van een optimaal registratiesysteem + digitale samenwerkingsomgeving;
4.) Advisering over het registreren en aanleveren van de verplichte RIVM-indicatorenset om de ketenaanpakken te monitoren;
5.) Vinger aan de pols houden op het uniform registreren door alle relevante partijen die betrokken zijn bij de ketenaanpakken;
6.) Registratiegegevens (output en outcome) van de verschillende ketenaanpakken bundelen, om inzicht te geven in de voortgang en het zichtbaar maken/visueel presenteren van resultaten van beleid en interventies;
7.) Volgen van landelijke en lokale initiatieven en verbindingen leggen, waardoor landelijke kennis vertaald kan worden naar praktische toepassingen in de regio;
8.) Bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de advies- en kennisfunctie van de GGD om beleidskeuzes te onderbouwen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare werkervaring met implementatieonderzoek (40 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het meten van de mate waarin interventies inwoners bereiken en motiveren tot duurzame gedragsverandering (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring in het publieke domein (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent sterk in het opbouwen van relaties en weet je weg te vinden binnen netwerken van overheden en organisaties;
- Verantwoordelijkheid: Je bent aanspreekbaar op jouw eigen handelen en dat van anderen, en je accepteert de consequenties van jouw beslissingen;
- Oordeelsvorming: Je bent in staat om op basis van informatie en analyse van situaties een weloverwogen en realistisch oordeel te vormen;
- Analytisch sterk, cijfermatig sterk, data;
- Je kunt complexe informatie vertalen naar concrete adviezen voor beleid en interventies.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met duiden van gegevens uit registratiesystemen en evaluatieonderzoek (bij voorkeur zowel kwalitatief als kwantitatief);
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.
  • Aantoonbaar afgeronde wo-opleiding, in de richting van gezondheidswetenschappen, sociale wetenschappen of beleidsonderzoek;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met implementatieonderzoek;
  • Aantoonbare werkervaring met het meten van de mate waarin interventies inwoners bereiken en motiveren tot duurzame gedragsverandering;
  • Aantoonbare werkervaring in het publieke domein (licht dit duidelijk toe in het cv);
Deze opdracht is verlopen.