Medewerker Belastingen / Heffen

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Verlopen op: 12 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 12 september 2024
Eind datum: 12 december 2024

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.

Opdracht
Je helpt ons met het juist opleggen van de verschillende belastingen (reclame, toeristen, OZB), leges en heffingen (afvalstoffen, riool). Je hebt kennis van de verschillende soorten belastingen en zorgt voor de juiste data in onze systemen. Je verwerkt mutaties vanuit bronnen als de belastingplichtigenadministratie, taxatiegegevens, de object- c.q. subjectgegevens of gaat actief op zoek naar de juiste gegevens. Je zorgt dat de aanslagen worden opgestart en behandelt vervolgens eventuele vragen en bezwaren. Wij willen de kwaliteit van onze data steeds verbeteren en naar een hoger niveau tillen. Met kwaliteitscontroles help je daarin mee.

Competenties:
  • Klantgericht
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Analytisch vermogen
  • Kwaliteitsgericht
CV-eisen:
  • Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (het werk bepaalt waar en wanneer je werkt).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker heffen bij een gemeente of een Belasting samenwerkingsverband.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4.

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker heffen bij een gemeente of een Belasting samenwerkingsverband.
  • Een afgeronde cursus/opleiding op het gebied van heffingen.
  • Aantoonbare werkervaring met het proces lokale heffingen, benoem waar deze is opgedaan.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de applicatie Key2Belastingen, benoem waar deze is opgedaan.
  • Uiterlijk per 7 oktober 2024 beschikbaar voor 24 uur per week.
Deze opdracht is verlopen.