Medewerker daklozeninformatiepunt

Gemeente Zoetermeer

Sluit op: 3 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 februari 2025
Eind datum: 3 augustus 2025

Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Team Zorg is een van de uitvoerende teams binnen de afdeling Sociaal Domein. Binnen één van de 3 units die onder team Zorg vallen worden de werkzaamheden uitgevoerd.

Opdracht
Samen met andere collega’s ben je verantwoordelijk voor het daklozeninformatiepunt. De werkzaamheden bestaan uit:

  • Informatie en advies geven. Doorverwijzen naar andere disciplines binnen het Sociaal Domein
  • Registreren en verwijzen naar de daklozenopvang in Den Haag (als dat nodig is).
  • Helpen met praktische zaken, bijvoorbeeld inschrijven bij Woonnet.
  • Verwijzen naar de juiste hulporganisaties.
  • Helpen met het aanvragen van een briefadres.
  • Beoordelen of iemand in aanmerking komt voor een briefadres van gemeente.
  • Deelname aan casuistiekoverleg met daklozenloket van Gemeente Den Haag.
Voor deze functie is het van belang dat je goede gesprekvaardigheid bezit en goede kennis hebt van het sociaal domein, voorliggende voorzieningen en de participatiewet. Je dient in staat te zijn brede informatie uit te vragen bij burger.
Binnen je rol krijg je te maken met (bijzondere) casussen vanuit het Daklozeninformatiepunt. Je krijgt hierbij veelvuldig te maken met burgers, die in een moeilijke of uitzichtloze situatie verkeren. Hierbij fungeer je als eerste aanspreekpunt voor burgers, collega’s en externe partijen. Je bent verantwoordelijk voor uitvoering en integrale aanpak van deze casussen.
Je bent een allround inkomensregisseur met een verbindende rol naar overige delen van het sociaal domein. We stimuleren je om mee te denken over manieren om onze doelen, het leveren van maatwerk, werken vanuit de bedoeling, concreet vorm te geven. Jij bent tegelijk empathisch én zakelijk en kunt je op details richten zonder het grote geheel uit het oog te verliezen. Je reflecteert op je eigen handelen en kunt dat ‘vertalen’ naar onze bredere gemeentelijke praktijk van inkomen en participatie. Daarmee lever je, behalve essentiële hulp aan je klanten, ook een bijdrage aan onze ambitie om rechtmatig én doelmatig te werken volgens ‘de bedoeling’.

Competenties

  • Administratief vaardig;
  • Communicatief vaardig;
  • Stressbestendig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Maatschappelijk Werk of Social Work;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met klantencontact (gespreksvoering) binnen het Sociaal Domein.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met huisvestingsproblematiek;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de toepassing van de participatiewet;
  • Maximaal uurtarief €75,- excl. btw en incl. Fee Flextender en reiskosten woon-/ werkverkeer;
  • Aantoonbare werkervaring met de doelgroep daklozen/dreigend dakloos.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx