De gemeente Eindhoven is op zoek naar een Medewerker gegevensonderzoek
We zijn op zoek naar een medewerker gegevensonderzoek. Je bent doortastend en kunt wet- en regelgeving handhaven. Tegelijkertijd ben je een goede dienstverlener, heb je oog voor het belang van inwoners en communiceer je handig met hen. Je voelt je verbonden met de stad Eindhoven en haar inwoners. Je bent medeverantwoordelijk voor een kwalitatief goede registratie van bewoning van adressen in de BRP en werkt samen met relevante partijen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.
Jouw rol
De werkzaamheden in deze functie bestaan voornamelijk uit bureau-onderzoek. Indien nodig bezoek je adressen in de stad. Je maakt van je bezoek een gedegen rapportage als onderdeel van het complete onderzoek dossier. Daarnaast bestaat het onderzoek uit een administratief deel. Daarvoor doe je onlineonderzoek, maak je gebruik van in systemen vastgelegde informatie en neem je persoonlijk contact op met inwoners en instanties (telefonisch en schriftelijk). Op basis van de verzamelde informatie en eventueel het huisbezoek neem je vervolgens het besluit over de inschrijving van personen in de Basisregistratie Personen. Dit besluit leg je schriftelijk vast, met de (juridisch) juiste onderbouwing.
- Je doet op basis van meldingen van inwoners en instanties onderzoek naar de juistheid van inschrijvingen van personen op adressen in de BRP;
- Je verwerkt de onderzoeken en besluiten in de BRP;
- Je bent alert in het herkennen van fraudesignalen en rapporteert hierover;
- Je hebt direct klantcontact, telefonisch, aan de balie en in de stad op te onderzoeken adressen.
Met wie werk je samen?
Het team Burgerzaken is een divers team van medewerkers en samen zorgen wij ervoor dat complexe en minder complexe vraagstukken in samenwerking met ons Contact Center worden opgepakt.
Dit breng jij mee
• Je hebt een afgeronde studie op mbo-niveau 4 niveau/hbo niveau.
• Ruime kennis en ervaring met adresonderzoeken.
• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed.
• Ervaring met BRP en/of data is zeker een pre.
• Je hebt ervaring in een dienstverlenende functie. Ervaring met het uitvoeren van adresonderzoeken is een pre.
• Je hebt affiniteit met innovatie en bent digitaal vaardig omdat we met veel verschillende systemen werken.
• Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
• Je hebt reeds ervaring opgedaan als medewerker gegevensonderzoek binnen een gemeentelijke instantie.
We zijn expliciet niet op zoek naar KCC medewerkers. Dit betreft toch wel een specifieke invulling.
Diversiteit en inclusie
Diversiteit en inclusie vindt de gemeente Eindhoven heel belangrijk. Bij de gemeente Eindhoven is ruimte voor iedereen. Ze zijn blij met de verschillen tussen de medewerkers. Die hebben ze het liefst net zo groot zoals de stad en regio. Want juist doordat ze verschillend zijn, maken ze samen grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eindhoven te werken? Lees dan de verhalen van de medewerkers op www.werkenvooreindhoven.nl.
Eisen
- Je hebt een afgeronde studie op mbo-niveau 4 of hbo-niveau.
- Ruime kennis en ervaring met adresonderzoeken.
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed.
- Ervaring met BRP en/of data is een pre.
- Je hebt ervaring in een dienstverlenende functie.
- Je hebt affiniteit met innovatie en bent digitaal vaardig.
- Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je hebt reeds ervaring opgedaan als medewerker gegevensonderzoek binnen een gemeentelijke instantie.
Wensen
- Je bent doortastend en kunt wet- en regelgeving handhaven.
- Je bent een goede dienstverlener en hebt oog voor het belang van inwoners.
- Je communiceert handig met inwoners.
- Je voelt je verbonden met de stad Eindhoven en haar inwoners.
- Je bent alert in het herkennen van fraudesignalen en rapporteert hierover.
- Je hebt direct klantcontact, telefonisch, aan de balie en in de stad op te onderzoeken adressen.