Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
Je bent het eerste aanspraakpunt voor de hulpvraag van het gezin. Je rapporteert over al je bevindingen en schrijft onderzoeks- en gezinsplannen.
- Je hebt een geïnteresseerde houding naar het gezin en je bent empathisch en betrokken.
- Je gaat aan de slag met complexe problematiek.
- Je stelt de juiste vragen en doet onderzoek naar de situatie.
- Je gaat actief aan de slag met versterken van de eigen kracht van ouders en jeugdigen.
- Je bent regievoerder in de casuïstiek en staat in verbinding met derden, zoals zorgaanbieders.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Eisen
- Aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent / jeugdzorgwerker bij een gemeentelijke instantie;
- Aantoonbaar in het bezit van een SKJ-registratie (vermeld deze duidelijk in het cv);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Jeugd en gezin binnen een gemeente;
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding Social Work of Pedagogiek;
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van IJsselstein;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met ZorgNed;
- Aantoonbare werkervaring met het ingekochte aanbod van zorgaanbieders in de regio Lekstroom;
- Aantoonbare werkervaring met registreren en rapporteren binnen een gemeente (ten behoeve van het opstellen van onderzoeks- en gezinsplannen);
- Aantoonbare werkervaring met het voeren van de regie en onderzoeken doen voor het inzetten van passende zorg en dit afschalen.