- Lijkt het jou leuk om als Senior vergunningverlener horeca en evenementen aan de slag te gaan voor de gemeente Amsterdam? Lees dan snel verder!
- In deze functie kom jij te werken in een divers team waarbij jij samen met je collega’s ervoor zorgt dat aanvragen tijdig en op een juiste wijze worden afgerond. Indien nodig dan bespreek je dossiers inhoudelijk met je collega’s. Jij bent als senior ook een vraagbaak en sparringpartner binnen het team. Met je collega senioren ben je actief betrokken bij nieuwe ontwikkelingen zoals regelgeving en gemeentelijk beleid en zorg je ervoor dat dit wordt geïmplementeerd binnen het team.
Als senior vergunningverlener Algemene Plaatselijke Verordening (APV) voer je de regie over de evenementenvergunningen en horecavergunningen van buurt barbecue tot dansfeest. Je toetst de aanvragen aan de relevante wet- en regelgeving (beleid) en stuurt op een vlotte afhandeling van de aanvraag. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je werkt daarbij nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden. Met deze partijen bereid je de horeca - en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop. Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak. Daarnaast heb je bestuurlijke sensitiviteit. Je kunt goed inschatten of een aanvraag bestuurlijk is en/of wordt. Je weet wanneer je het bestuur moet betrekken bij een aanvraag.
Werkzaamheden- Je adviseert de gebiedsteams, het bestuur en de (gemeentelijke) politiek;
- Je informeert burgers en ondernemers en begeleidt vergunningsaanvragers bij hun aanvraag;
- Je toetst en coördineert complexe horeca en evenementen aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de vergunningen. Je zorgt dat de aanvragen binnen de termijn vergund, dan wel geweigerd worden. Daarnaast zorg je ervoor dat je naaste collega’s de processtappen juist uitvoeren;
- Je bent in staat om de juiste processtappen uit te voeren, denk hierbij aan: invullen van het systeem, leges heffen, aanvragen direct in behandeling nemen en binnen termijn afhandelen. Je kan tot een vlotte besluitvorming komen.
- Je verzorgt de voorbesprekingen en eindevaluaties met de organisatoren en overige partijen/adviseurs;
- Je coördineert en verzorgt het gehele vergunningverleningsproces efficiënt en zorgvuldig en de interactie tussen de verschillende partijen;
- Je kunt bij zienswijzen en bezwaarzaken helder uitleggen waarom besluiten genomen zijn;
- Je hebt een goede politieke antenne en weet tijdig te schakelen met het bestuur;
- Je fungeert als sparringpartner voor juridische vraagstukken;
- Je staat stevig in je schoenen, neemt initiatief en bent nieuwsgierig;
- Je bent daarbij in staat om veranderingen kracht bij te zetten;
- Je bent communicatief sterk en weet je gemakkelijk mee te veren met snelle veranderingen;
- Je hebt ervaring met de wet Bibob.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)De afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) is verantwoordelijk voor het behandelen en uitgeven van vergunningen en het zorgdragen voor toezicht en handhaving binnen het stadsdeel in lijn met de opgave gebiedsgericht werken en op basis van uitvoeringsplannen. Team Vergunningen maakt onderdeel uit van de afdeling VTH binnen het stadsdeel Oost. Het is een dynamische organisatie waarin flexibel en snel geschakeld moet worden. Samenwerken is essentieel. Binnen het team wordt gewerkt met deadlines, de medewerker controleert deze en signaleert overschrijdingen met als doel de processen te verbeteren en escaleert bij afwijkingen.
Eisen
- Eis - Verificatie Ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
- Eis - Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde opleiding hbo Juridische dienstverlening, Rechten of soortgelijk. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte terzijde gelegd.
- Eis - Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
- Eis - Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO).
- Eis - CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
- Eis - Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Eis - Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
- Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 á 2 jaar ervaring met complexe horeca en evenementen aanvragen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met en toepassen van regelgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het verlenen van horecavergunningen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
- Eis - Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
Wensen
- Toetsing van de competentie: Besluitvaardig: Gevorderd
- Toetsing van de competentie: Stressbestendig: Gevorderd
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met bestuurlijke zaken en heeft een politieke antenne. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen waarin aanvragen worden behandeld, bij voorkeur Decos. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd
- Toetsing van de competentie: Oordeelsvorming: Gevorderd
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met bezwaarzaken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Gevorderd
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het verlenen van horeca of evenementenvergunningen met bezoekersaantallen tussen de 5.000 en 25.000 personen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het voorzitten van overleggen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.
Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat: