Medewerker Vergunningverlening WABO

Gemeente Baarn

Verlopen op: 12 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 12
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 12 september 2024
Eind datum: 12 januari 2025

Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbindend en duidelijk.

Opdracht

In het taakveld vergunningverlening worden mensen in het werk opgeleid. Op dit moment vraagt dit te veel capaciteit van de meer ervaren medewerkers. Dit komt omdat de opleidingen meer gericht zijn op de Omgevingswet en de collega’s hebben hun handen vol aan de afhandeling van de reguliere aanvragen.

De casemanager vergunningverlening WABO is integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het toetsen van de omgevingsvergunning/aanvraag (procesbewaking);
  • Adviseren en uitvoeren/toepassen van wet- en regelgeving bij de aanvragen omgevingsvergunning;
  • Ruime interpretatie van wet- en regelgeving;
  • Eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures.

Voor de opdracht wordt iemand gezocht die de nieuwe medewerker ondersteunt in het toetsen en toepassen van wet- en regelgeving, concept-besluiten controleert en feedback geeft op de werkzaamheden. Daarnaast kan de opdrachtnemer als klankbord fungeren voor de andere medewerkers bij meer complexe aanvragen. Aanwezigheid in het gemeentehuis is daarbij gewenst.

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Politiek gevoelig;
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
  • Oplossings- en resultaatgerichte houding.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Senior Wabo vergunningverlener / coördinator bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Plantoetser/Wabo vergunningverlener bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing en coaching van collega's (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van college op complexe aanvragen;
  • Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied van de omgevingswet.
Deze opdracht is verlopen.