Omgevingsmanager project zilverackers en gebiedsontwikkeling citycentrum veldhoven

Gemeente Veldhoven

Verlopen op: 14 okt 2024 om 17:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 27 oktober 2024
Eind datum: 26 oktober 2025

Organisatie

Gebiedsontwikkeling Zilverackers betreft het ontwerp en realisatie van een nieuwe woonwijk aan de westkant van Veldhoven. Hier realiseert de gemeente samen met marktpartijen en aannemers in diverse deelprojecten ca. 1400 woningen in een groen woonmilieu. De gemeente is in regie en vanwege de woningbouwversnellingsopgave lopen diverse deelprojecten in diverse stadia parallel. De realisatie van Zilverackers is ongeveer halverwege, ca. 1000 woningen zijn al bewoond of in aanbouw.

Gebiedsontwikkeling Citycentrum Veldhoven betreft een herontwikkeling van het centrum van Veldhoven. Binnen dit gebied moeten ca. 1000 woningen in een duurzame, groene leefomgeving toegevoegd worden. Het bestaande winkelgebied wordt herontwikkeld. Tijdens de werkzaamheden blijft het winkelcentrum in gebruik. Het Masterplan is in maart 2024 vastgesteld door de gemeenteraad. De intentie is dat er eind 2026 gestart kan worden met de eerste fase van de realisatie.

Kandidaatomschrijving

De kandidaat wordt beoordeeld op basis van werkervaring die passend is bij de opdracht. Deze persoon moet affiniteit hebben met woningbouw en gebiedsontwikkeling vanuit markt en overheid in de verschillende stadia van gebiedsontwikkeling (planvoorbereiding, ontwerp, uitvoering en beheer). Daarbij is het van belang dat hij/zij bekend is met samenwerking in een projectmatige omgeving, en kennis heeft van BLVC werkprocessen.

De omgevingsmanager is zich bewust van de (in)formele regels, verschillende posities, ontwikkelingen, gevoeligheden, belangen, issues en krachtenvelden binnen de organisatie/projectteam en bij de stakeholders. Verder zijn de volgende competenties van belang:

  • Heeft goede communicatieve vaardigheden en weet vraagstukken snel te doorgronden;
  • Is proactief in het afstemmen en draagvlak creëren met interne en externe stakeholders;
  • Oplossingsgericht;
  • Neemt initiatief voor het opstellen van overeenkomsten en/of vergunningen en het beschikbaar krijgen van gronden;
  • Verantwoordelijk voor (bouw)communicatie op verschillende niveaus, extern en intern.

Interviewplanning

De interviews vinden vanaf 15 oktober 2024 plaats.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft, is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.
  • Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wensen

  • Minimaal opleidingsniveau: HBO.
  • Gewenst opleidingsniveau: HBO+.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur 10 jaar, als manager van grote, complexe projecten in de ontwerp- en uitvoeringsfase van een gemeente.
Deze opdracht is verlopen.