PMO Transitie

Stedin

Sluit op: 17 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 40
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 januari 2025
Eind datum: 23 januari 2026

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Stedin staat voor grote maatschappelijke uitdagingen die van invloed zijn op onze taak als netbeheerder. Door de energietransitie is de vraag naar ruimte op het elektriciteitsnet aanzienlijk groter dan het aanbod, en deze vraag blijft groeien. Om aan deze toenemende vraag te voldoen, wil Stedin zowel de capaciteit uitbreiden als de productiviteit van bestaande infrastructuur verhogen door beter te benutten en te beheren. Het is echter onwaarschijnlijk dat er voldoende personeel kan worden gevonden om al het werk te verrichten. Daarom wil Stedin manieren vinden om met meer medewerkers meer werk te verzetten en de processen te versnellen. Om deze uitdaging aan te pakken, zijn we met onze strategie om beter te bouwen, benutten en beheren op de juiste weg.

Jouw sterke punten. Worden wij blij van..
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grotere programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties. De PMO heeft een resultaatgerichte werkhouding en durft initiatief te nemen. Door zich op te stellen als verbinder binnen het programma en met alle stakeholders, waarbij communicatie, klantgerichtheid, overtuigingskracht en toegankelijkheid belangrijke eigenschappen zijn, is de PMO in staat zich te bewegen als spin in het web waarbij samenwerken centraal staat en zijn rol actief in te vullen. Met een flexibele werkhouding is de PMO in staat om de programma en portfolio manager te ontzorgen en naast het vermogen om te signaleren, ook te handelen vanuit (gemandateerd) eigenaarschap en organisatiesensitiviteit. Met een analytische blik, oog voor detail en gestructureerde manier van werken kan de PMO zich pragmatisch en nauwkeurig opstellen en is daarbij in staat om de programma en programma manager en stakeholders te voorzien in de juiste (sturings)informatie. Is administratief sterk en secuur. De PMO is zelfstandig, leergierig en in staat om in korte tijd de organisatie te leren kennen en zich te kunnen bewegen in de organisatie. De PMO kan snel de materie eigen maken en hoofd- en bijzaken onderscheiden. De PMO beschikt over een bepaalde mate van affiniteit met (informatie) technologie en tooling, die binnen Stedin worden gebruikt en heeft enige kennis voor de organisatie kant van verandering. Naast een goede beheersing van MS Office en MS Projects, is de PMO ook bekend met de basis van zowel projectmatig als Agile werken. Ervaring met Power BI is gewenst.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Het kernteam van het Transitie portfolio bestaat uit de portfoliomanager, de epic owners / projectleiders van de Transitie epics/projecten en de PMO-er. Jij speelt ook hier een centrale rol in het portfolio alsmede een belangrijke rol naar stakeholders. Je rapporteert aan de portfoliomanager. Daarnaast heb je contacten met PMO’ers van andere projecten / programma’s.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring.
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO/WO opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grotere programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties.
  • Kandidaat heeft goede beheersing van MS Office en MS Projects, en is bekend met de basis van zowel projectmatig als Agile werken.
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET mogelijk om ZZP’ers te contracteren. Eventuele geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een bureau.
  • Focus ligt op (administratieve) taken zoals: checken van finance/budgetten en maken van rapportages.
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.

Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met Power BI.
  • De kandidaat is 32 of 40 uur per week beschikbaar.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
    • Goed kunnen plannen
    • Verantwoordelijkheidsgevoel
    • Flexibele instelling
    • Goede communicatieve vaardigheden
    • Resultaatgerichtheid
    • Proactief
    • Luistervaardigheid

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx