Portfoliomanager ontwikkeling en leefbaarheid

Gemeente Ameland

Verlopen op: 23 feb 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 135
Aantal uur per week: 12
Provincies: Friesland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 maart 2025
Eind datum: 1 maart 2026

Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen.
Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Portfoliomanager Ontwikkeling en Leefbaarheid
Het managementteam is op zoek naar externe ondersteuning in de functie van een portfoliomanager die leiding kan geven aan diverse projecten die bijdragen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van ons unieke eiland. Deze rol biedt een uitdagende mix van strategische, organisatorische en uitvoerende verantwoordelijkheden.

Verantwoordelijkheden
1. Voorbereiding uitwerking concept accommodatiebeleid.

  • Maken startnotitie met uitgangspuntenlijst.
  • Zowel voor nieuwbouw als af te stoten gebouwen.
  • Na besluitvorming accommodatiebeleid raad, leiding geven aan stakeholderoverleg en bestuurlijke besluitvorming.
2. Voorzitterschap Regio Deal Projectgroep
  • Aansturen van de Regio Deal-projectgroep Ameland.
  • Coördineren van de uitvoering van gemeentelijke ambities binnen de Regio Deal.
  • Monitoren van voortgang en budgetten, en rapporteren aan het college van burgemeester en wethouders.
Overige projecten waaronder in elk geval Ballumerbocht, Vliegveld en complexe renovaties/verduurzaming huurwoninglocaties.

Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 01-03-2026 voor gemiddeld 12 uren per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 01-03-2026 voor gemiddeld 12 uren per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau, in bijvoorbeeld de richting van bestuurskunde, bedrijfskunde, projectmanagement. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.
  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.
  • Ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie of een complexe bestuurlijke omgeving.
  • Kennis en ervaring met eilandprojecten/processen (pré).

Wensen

  • U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen invullen. Gewicht: 20%. Een toelichting is verplicht.
  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied. Gewicht: 40%. Een toelichting is verplicht.
Deze opdracht is verlopen.