Proces Modelleur

Gemeente Rotterdam

Verlopen op: 11 okt 2024 om 07:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 oktober 2024
Eind datum: 15 oktober 2025

Waar ben jij van?

Jij bent van het identificeren, ontwerpen en herontwerpen van bedrijfsprocessen. Als Proces Modelleur vertaal je de werkzaamheden van de business naar proces(sen), die als basis dienen voor het ontwikkelen van de informatiehuishouding. Ben jij de proces modelleur die energie krijgt van het bieden van inzicht door overzicht? Dan hebben wij binnen het Expertisecentrum Processen (ECP) de perfecte klus voor jou.

Jouw functie

Je opereert in een omgeving waarin de business, informatiebeheer, privacy en security samenwerken en waar mensen, data, beslissingen en processen samenkomen. Je denkt mee over het doorontwikkelen van kaders en richtlijnen op het gebied van procesmanagement.

Je werkt kort cyclisch en resultaatgericht aan verbeteringen, kent de methoden daarvoor en je zorgt dat voorgestelde (en vastgestelde) procesidentificaties en -modellen door de proceseigenaar en de procesmedewerkers worden overgenomen. Je begeleidt en faciliteert sessies ten behoeve van procesanalyses en legt dit vast in modellen gericht op het optimaliseren. Je bent hierin succesvol als je bereikt dat het ontwerp binnen de geldende conventies is ontworpen en dat de collega’s op de werkvloer en het verantwoordelijke management ook daadwerkelijk het nieuwe of gewijzigde proces omarmen.

Jij wordt met name ingezet bij een directie of een afdeling, waar het procesmanagement en de informatiehuishouding op een hoger niveau moet worden gebracht.

Taken en verantwoordelijkheden:
  • Zelfstandig uitvoeren van opdrachten in de rol van procesadviseur;
  • Adviseren (gevraagd en ongevraagd) van de business bij het identificeren van de processen onderverdeeld in bedrijfsprocessen en de daaronderliggende deelprocessen opgesteld volgens conventies;
  • Adviseren (gevraagd en ongevraagd) van de business bij het modeleren/beschrijven van de bedrijfs- en deelprocessen opgesteld volgens conventies;
  • Uitvoeren collegiale reviews van door collega’s geïdentificeerde en beschreven processen;
  • Verzorgen van presentaties over en geven van toelichting op het procesplein;
Jouw profiel

Je kan op het juiste niveau zowel mondeling als schriftelijk communiceren en adviseren met de diverse omgevingen, waarvan de business (proceseigenaar en gebruikers) en de Informatieadviseurs de belangrijkste zijn. Je bent in staat om zaken vanuit een breed perspectief te beoordelen (helicopterview). Je hebt gevoel voor verhoudingen tussen organisatieonderdelen. Vanzelfsprekend kun je zowel zelfstandig als in teamverband functioneren.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het modeleren van processen waarbij je de standaarden van BPMN (minimaal level 1 en 2) hebt toegepast.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met werken in Mavim of een soortgelijke modeleer applicatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar ervaring opgedaan met het ophalen en opstellen van:
    • User stories;
    • Procesontwerpen;
    • Functionele documentatie.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van opdrachten. Je acteerde hierin als procesadviseur.

Wensen

  • Je hebt in een gelijke of vergelijkbare functie ervaring opgedaan bij een gemeentelijke instelling.
  • Je hebt kennis van diverse architectuurmodellen (bijv. GEMMA).
Deze opdracht is verlopen.