Procesmedewerker

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 10 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 februari 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Opdrachtomschrijving
In het team Jeugd, Zorg en Basisvoorzieningen werken verschillende opdrachtgevers, project- en bouwmanagers samen aan ruim 70 bouwprojecten. Er is een werkwijze ontwikkeld en tegelijkertijd wordt er veel geleerd in de praktijk. Het geleerde en de gemaakte verbeterslagen willen we vastleggen: een praktisch hand-out (nadrukkelijk geen handboek of AO beschrijving) die ook eenvoudig door gebruikers kan worden doorontwikkeld. Deze hand-out moet aansluiten om de manier waarop de betrokken collega’s samenwerken in Teams.

Naast de hand-out die betrekking heeft op de werkwijze maakt het team gebruik van verschillende formats. De wens is deze te koppelen aan de hand-out, in combinatie met goede voorbeelden en verbeterslagen om het werk te versimpelen.

De verwachting is dat bij de uitvoering van deze opdracht er ook vragen opkomen die nog nadere uitwerking vragen: afspraken die nog niet duidelijk zijn, werkwijze waar nog discussie over is. De uitwerking van een aantal van deze vragen zijn ook onderdeel van de opdracht. Daarnaast is jouw hulp gewenst bij het inbedden van de nieuwe participatieverordening in de werkwijze.

Om de hand-out levend te houden, continu te kunnen blijven verbeteren, is het van belang dat deze makkelijk is aan te passen. Hiervoor is het wel van belang dat duidelijk is welke rol en verantwoordelijkheid voor het aanpassen waar belegd is en wat er nodig is om met het team zo te gaan werken. Gevraagd wordt hier een voorstel voor te doen, zodat het proces geborgd wordt.

Tot slot wordt er van je verwacht dat je meehelpt in praktische, ondersteunende werkzaamheden voor de ambtelijk opdrachtgevers. Dat kan bijvoorbeeld zijn het vervangen van de secretaris voor het maken van een agenda/verslag of het organiseren van een bijeenkomst.

Werkzaamheden

  • Hoofdstructuur voor “hand-out” werkwijze in Teams ontwerpen, afstemmen en implementeren;
  • Verbeteren en versimpelen van huidige formats en koppelen aan werkwijze (eenduidigheid, maar ook hoe kunnen werkzaamheden simpeler, meer geautomatiseerd);
  • Ondersteuning bieden bij het verder uitwerken van enkele deelprocessen/formats, waaronder het inbedden van de nieuwe participatieverordening in de werkwijze (overige deelprocessen NTB in overleg met opdrachtgever);
  • Voorstel schrijven voor borging werkwijze voor het werken met de hand-out (rol/verantwoordelijkheid).

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
Maatschappelijke Voorzieningen is een jonge directie die zich ontwikkelt tot een professionele club, als onderdeel van het cluster Sociaal van de gemeente Amsterdam. De directie is verantwoordelijk voor het realiseren en onderhouden van maatschappelijke voorzieningen voor een complete, leefbare en inclusieve stad. Zodat iedere Amsterdammer kan meedoen, gelijke kansen krijgt, vitaal en gezond is en werk heeft, ongeacht de buurt waarin hij woont. Amsterdam verandert, groeit en vernieuwt. We bouwen duizenden extra woningen, maar daarmee bouw je nog geen leefbare, complete stad. Daarvoor is een divers en hoogwaardig voorzieningenniveau essentieel. Amsterdammers willen een stad met voldoende scholen, jongerencentra, buurthuizen, 24-uursopvang, sporthallen en kunst & cultuur. Voor hun ontwikkeling, gezondheid, ter ontspanning of als vangnet.

Maatschappelijke Voorzieningen zorgt voor een integrale, gebiedsgerichte realisatie van buurt- en wijkvoorzieningen. Bij nieuwe voorzieningen voor de groei van de stad, bij vervanging, verduurzaming of renovatie van voorzieningen in de bestaande stad en bij extra inspanningen in buurten waar sprake is van een maatschappelijke uitdaging. MV is daarbij de brug tussen het sociale en fysieke domein en maakt de vertaalslag van sociaal beleid naar realisatie. Dat doen we samen met onze partners binnen de gemeente: beleidsafdelingen van de directies Jeugd, Zorg en Diversiteit, Onderwijs, Sport en Bos, Kunst en Cultuur, de stadsdelen, stadsgebied Weesp, Gemeentelijk Vastgoed, Grond & Ontwikkeling en het Project Management Bureau.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Verificatie Ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview en direct inzetbaar bij gunning.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot.
  • Werk- en denkniveau: Minimaal een relevante HBO-opleiding en werk- en denkniveau.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 met motivatie waarom de kandidaat geschikt is.
  • Certificaat: Lean six sigma/black belt certificering vereist.
  • Beschikbaarheid: Minimaal 2 dagdelen fysiek aanwezig op kantoor.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar relevante en aantoonbare werkervaring.
  • Werkervaring: Kennis en ervaring met het werken binnen de applicatie Teams.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie opgeven.

Wensen

  • Analytisch vermogen: Expert niveau.
  • Samenwerken: Gevorderd niveau.
  • Resultaatgerichtheid: Gevorderd niveau.
  • Aandacht voor details: Gevorderd niveau.
  • Plannen: Gevorderd niveau.
  • Initiatief: Gevorderd niveau.
  • Werkervaring: Ervaring met het werken in een grote gemeentelijke organisatie.
  • Informatie Kandidaat: Volledige gegevens van de kandidaat vereist.
  • Werkervaring: Kennis en ervaring met projectmatig werken en procesmanagement.
  • Werkervaring: Ervaring met processen van continue verbeteren.
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief: Het uurtarief bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 120,-.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx