Programma adviseur opvang vluchtelingen

Gemeente Arnhem

Verlopen op: 9 dec 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 januari 2025
Eind datum: 31 december 2025

Achtergrond
Arnhem is een gastvrije stad en vangt mensen die vluchten voor oorlog, geweld en onderdrukking ruimhartig op. Op dit moment worden er in Arnhem ongeveer 3250 vluchtelingen opgevangen, waaronder ongeveer 1000 Oekraïense ontheemden. In 2025 zal dit aantal door onder meer twee nieuw te openen opvanglocaties met nog eens 500 groeien.

Dit aantal vluchtelingen wordt opgevangen op in totaal 14 locaties verspreid over de stad. De grootste locatie is de Nieuwe Kade, waar 8 opvangschepen liggen voor bij elkaar ongeveer 1200 vluchtelingen. Een goed omgevingsmanagement en aandacht voor integratie van de locaties en hun bewoners in de stad is daarbij van groot belang. De opvang verloopt over het algemeen goed, maar door het grote aantal vluchtelingen en de nadruk die de afgelopen jaren heeft gelegen op het organiseren van noodopvang, vraagt omgevingsmanagement van de locaties en het ‘samen leven’ in de wijken het komend jaar om een impuls.

Opdracht
Als programma adviseur ga je binnen het programmateam en vooral met onze partners aan de slag met deze thema’s. Jij gaat er met een efficiënte inzet van de middelen die we beschikbaar hebben voor zorgen dat de opvanglocaties en hun omgeving veilig zijn, prettig om te verblijven, duurzaam en energiezuinig beheerd, en met hun bewoners een vanzelfsprekend onderdeel van de stad vormen. Daarnaast adviseer en ondersteun je het projectteam bij alle voorkomende werkzaamheden voor de opvang van vluchtelingen, en het meedoen in de samenleving van vluchtelingen.

Verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het verbeteren van het locatiemanagement en veiligheid van zowel bewoners als omwonenden.
  • Goede begeleiding van de bewoners, inrichten van de buitenruimte van locaties voor sport, ontmoeten en een prettig verblijf.
  • Uitbouwen van een cultuurprogramma om de bewoners van de locaties en de stad aan elkaar te verbinden.
  • Op de locaties zelf vragen energiebesparing en duurzaamheid om verbetering.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. maar in ieder geval 2 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.
  • Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
  • Kandidaat heeft ervaring in de opvang van vluchtelingen, inclusief alles wat daar bij komt kijken waaronder de juridische aspecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden.
  • Kandidaat brengt een netwerk mee dat relevant is voor de Arnhemse opvang en integratie van vluchtelingen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden.

Wensen

  • Bekend met het functioneren van de gemeentelijke organisatie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
  • Minimale werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de rol van projectleider of vergelijkbaar in de afgelopen 5 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt.
  • Kandidaat heeft voldoende juridische kennis om de totstandkoming en onderhoud te kunnen begeleiden van onder meer bestuursovereenkomsten, contracten met opdrachtnemers en van privacygevoelige werkprocessen (zoals bijvoorbeeld camerabewaking). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt.
  • Vereiste competenties en vaardigheden:
    • Je communiceert duidelijk en verbindend.
    • Je kunt zelfstandig werken en vindt moeiteloos je weg binnen de organisatie en met externe partners.
    • Je bent praktisch ingesteld en houdt van aanpakken.
    • Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met hectiek en onverwachte situaties.
Deze opdracht is verlopen.