Programmamanager

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 11 apr 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 30 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
- Het opstellen van het algeheel programmaplan en het laten opstellen van de diverse cluster of directiespecifieke deelplannen:
- Sturing op realisatie binnen scope, tijd en budget;
- Het bemensen van het programmateam uit de benodigde gespecialiseerde teams en afdelingen;
- Het afstemmen met de verschillende clusters en directies over eisen, wensen, randvoorwaarden, budgetoverdrachten en tijdsplanning;
- Correcte in beheername van de overgedragen applicaties, inclusief serviceniveau en LCM;
- Het afleggen aan en afstemmen met stuurgroep en opdrachtgever

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als programmamanager van ICT-gerelateerde programma's in de afgelopen 10 jaar. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een complexe overheidsorganisatie (bijvoorbeeld G4 of ministerie) in een sleutelpositie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat beschikt over ruime aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement op directeurenniveau en met het aansturen van grote externe IT-leveranciers. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview. Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
  • Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Certificaat: De aangeboden kandidaat is in het bezit van certificaten op het terrein van ITIL en BiSl. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Wensen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van de Amsterdamse I-organisatie op strategisch en tactisch niveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Relatiebeheer [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht [Gevorderd niveau]
  • Toelichting maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 130,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd. EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen: Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
Deze opdracht is verlopen.