Programmamanager optimalisatie omgevingswet basisregistraties

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 27 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 135
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 maart 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Opdrachtomschrijving
Binnen de afdeling Regie, Advies & Projecten, team Geo-registraties (VTH-organisatie) van de gemeente Amsterdam is er behoefte aan een ervaren programmamanager die zich met de coördinatie van meerdere opdrachten gaat bezighouden.

Het programma Optimalisatie Omgevingswet Basisregistraties richt zich op twee belangrijke stromen: procesautomatisering voor operationele efficiëntie en het moderniseren van de informatievoorziening (IV) omgeving, in lijn met ketenintegratie en samenwerking met bronleveranciers. De doorontwikkelingsstrategie is verdeeld over twee fases: ‘in control’ en ‘optimaal’.

Per fase staan de volgende onderdelen centraal:

  1. Verbeteren van de informatievoorziening en functionaliteiten binnen processen.
  2. Versterken van ketensamenwerking met bronleveranciers, door middel van afspraken, gerichte controles en rapportages, decentrale gegevensverzameling en registratie, het invoeren van een regierol en het samenbrengen van afdelingen.

Werkzaamheden

  • Structureren en coördineren van de samenwerking tussen relevante stakeholders.
  • Bewaken van voortgang, afhankelijkheden en risico's.
  • Adviseren en rapporteren aan de opdrachtgever en andere relevante stakeholders.
  • Het aansturen van de realisatie- en implementatiefase.
  • Zorg dragen voor de inzet van medewerkers binnen het project, rekening houdend met de benodigde kennis en competenties.
  • Oplossen van conflicten, escaleren waar nodig en het weer op één lijn brengen van betrokken partijen.
  • Zorgen dat de omgeving goed geïnformeerd is over voortgang en impact van de veranderingen.
  • Ervoor zorgen dat project(deel)producten in beheer kunnen worden genomen en vloeiend worden geïmplementeerd in de lijn, volgens kwaliteits- en acceptatiecriteria.
  • Maken van heldere en haalbare afspraken over financiën, organisatie, planning, informatie en communicatie.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De clusters hebben expertise op specifieke terreinen, zoals sport, jeugd en parkeren. Ze werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De directie Digitalisering en Innovatie
De directie is verantwoordelijk voor de samenwerking tussen het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII) en de rest van de gemeentelijke organisatie. Het voert regie over inzicht, overzicht en besluitvorming rondom lijnopgaven met een i-component en bestuurlijke en ambtelijke innovatie.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid: De kandidaat is beschikbaar voor een interview tijdens de evaluatiefase en direct inzetbaar na gunning, zoals vermeld in de opdrachtomschrijving.
  • HBO werk- en denkniveau: De kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit moet duidelijk blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal 6 jaar aantoonbare ervaring als programmamanager van complexe opdrachten binnen overheidsorganisaties. Dit moet duidelijk blijken uit het cv.
  • Certificering: De kandidaat beschikt over tenminste IPMA-B (of vergelijkbare) certificering. Dit moet duidelijk blijken uit het cv en wordt geverifieerd tijdens het interview.
  • Ervaring met basisregistraties: De kandidaat heeft meerjarige ervaring met projecten met verschillende basisregistraties, zoals BAG, BGT, NAP, WOZ en bijbehorende bedrijfsprocessen.
  • CV: Het cv is opgesteld in het Nederlands en bevat maximaal 5 A4-pagina’s. Het cv dient enkel ter verificatie van de gegeven antwoorden op de eisen en wensen.

Wensen

  • Ervaring met leveranciers: De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aansturen van externe leveranciers. Dit moet duidelijk blijken uit het cv.
  • Kennis van beleids- en bestuursprocessen: De kandidaat heeft aantoonbare kennis van beleids- en bestuursprocessen binnen een grote, complexe overheidsorganisatie. Dit moet duidelijk blijken uit het cv.
  • Analytisch vermogen: De kandidaat wordt getoetst op expert niveau tijdens het interview.
  • Omgevingsbewustzijn: De kandidaat wordt getoetst op expert niveau tijdens het interview.
  • Motivatiebrief: De kandidaat voegt een motivatiebrief toe waarin wordt toegelicht waarom hij/zij geschikt is voor de opdracht. De motivatiebrief weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.

Toelichting Maximumtarief

  • Het uurtarief bedraagt maximaal € 135,- exclusief BTW.
  • Het tarief is inclusief reis- en verblijfkosten en andere bijkomende kosten.
  • Het tarief mag niet buiten de aangegeven range vallen; offertes die dit overschrijden worden terzijde gelegd.
  • De beoordeling van het tarief gebeurt op basis van percentuele afwijking ten opzichte van het laagste tarief.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx