Utrecht heeft jou nodig!
Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht.
Doelen
Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.
Opdrachtomschrijving
Als projectleider van de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen draai je volledig mee in de inkoopaanbesteding als vertegenwoordiging van de afdeling. Samen met een inkoopadviseur doorloop je een aanbestedingsprocedure. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het resultaat van de aanbesteding. In het wervingsteam betrekken van de juiste inhoudelijke mensen van de afdeling. De implementatie van het contract in de uitvoering en borgen in een goede werkwijze in de afdeling. Bewaken van het inkoopbudget. Het inkoopproces is de verantwoordelijkheid van de inkoopadviseur.
Prioriteiten
De prioriteit voor de komende periode ligt bij de aanbesteding van divers materieel, aantal aanbestedingen die op stapel staan zijn, dienstvoertuigen, ritregistratie, zware voertuigen (vrachtwagens, veegmachines), mede als voorzieningen die daarbij nodig zijn. Je vormt een projectteam (in samenwerking met afdeling Materieel Beheer en de desbetreffende afdeling waar de middelen voor zijn) waar inhoudsdeskundige en de eindgebruiker een belangrijke rol hebben.
Jouw werkzaamheden
- Aanleggen van een goede structuur en overzicht houden van alle fasen van de diverse projecten, waar jij verantwoordelijk voor bent.
- Fungeren als projectleider tussen inkoop, decentrale inkopers/contractmanagement/betrokken medewerkers vanuit de intern gemeentelijke klanten.
- Organiseren van projectgroep-vergaderingen en sturen op proces en inhoud.
- Beschrijven van een projectaanpak.
- Verantwoordelijk voor het programma van eisen; je schrijft dit samen met het wervingsteam.
- Rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk, aan de opdrachtgever(s).
- Continue werken aan dossieropbouw.
- Samenwerken met collega’s op operationeel en tactisch niveau.
Eisen
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
- Je beschikt over minimaal een hbo werk- en denkniveau.
- Je hebt ervaring met het werken aan projecten in een politieke bestuurlijke omgeving.
Wensen
- Je hebt minimaal 3 jaar recente projectleiderservaring en je bent bekend met het inkoopproces en weet welke stappen er in dit proces nodig zijn. Je begrijpt de aanbestedingswet en kunt werken met een inkoopbeleid zoals van gemeente Utrecht.
- Geef aan waar je voornaamste werkervaring bij de overheid ligt:
- G4-gemeente
- Rijksoverheid
- 100.000+ gemeente
- Kleinere gemeente
- Vereniging/Stichting
- Geen
- Beschrijf je ervaring als projectverantwoordelijke (voor Europese aanbestedingen), waarbij je tenminste 3 Europese aanbestedingen zelfstandig hebt begeleid; hierbij leg je uit wat je kennis is van (zwaar) materieel.