Projectleider Alternatieve Afvalinzameling Centrum

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 27 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 maart 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Opdrachtomschrijving
De afvalinzameling in het centrum gebeurt veelal nog met zakkeninzameling. Dit zorgt voor vieze straten en de vrachtwagens die worden ingezet zorgen ook voor veel problemen. Er ligt een plan om het centrum op een alternatieve manier in te zamelen. In pilot 9 straatjes testen we een on demand inzamelsysteem 'Afval op Afspraak'. We zoeken een projectleider die deze pilot aanstuurt, de methodiek 'Afval op Afspraak' doorontwikkelt en voorbereidingen treft voor het vervolg vanaf 1 januari 2026.

Werkzaamheden

  • Dagelijkse aansturing projectteam.
  • Tussentijdse evaluaties en rapportages.
  • Constant relatiebeheer met alle relevante stakeholders, zowel intern als extern.
  • Afstemming met diverse functionarissen en onderdelen voor de realisatie van project 9-straatjes.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is cruciaal. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor een betaalbare afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Beleid, Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval 2020 – 2025 zijn daartoe doorvertaald in programma’s en projecten en afvalplannen per stadsdeel. De directie werkt nauw samen met de stadsdeelorganisaties en de andere directies binnen het cluster Stadsdelen, Beheer en Dienstverlening.

Amsterdam groeit en bouwt.
De stad ontwikkelt nieuwbouwgebieden en transformeert en verdicht bestaande stadswijken. In al die gebieden willen wij van afval naar grondstoffen en daar hebben we een effectieve en efficiënte inzameling bij nodig. Meestal voldoet dan de standaard inzamelwijze die de stad heeft, soms is maatwerk nodig of kijken we naar hele nieuwe toepassingen. Ook werken wij aan het verbeteren van de inzameling van grof afval, waarbij een schone straat en zo veel mogelijk hergebruik en recycling voorop staan. De opgave is daarbij zoveel mogelijk afval van straat, en goed gescheiden ingezameld dan wel gebracht op onze recyclepunten.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat moet beschikbaar zijn voor een interview.
  • De aangeboden kandidaat moet direct inzetbaar zijn zoals vermeld in de opdrachtomschrijving.
  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
  • Uw organisatie dient in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
  • De aangeboden kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Een kopie van de wederzijds ondertekende arbeidsovereenkomst tussen de kandidaat en de Inschrijver moet binnen de standstill-periode van 2 werkdagen worden overlegd.
  • U voegt het cv toe van de kandidaat, opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal hbo opleiding afgerond.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met projectmanagement in een grootstedelijke en/of ambtelijke omgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met relatiebeheer en stakeholdermanagement.
  • Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals genoemd.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectmanagement bij afvalinzameling.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met logistieke processen.
  • Analytisch vermogen: Expert.
  • Omgevingsbewustzijn: Gevorderd.
  • Samenwerken: Gevorderd.
  • Relatiebeheer: Gevorderd.
  • Resultaatgerichtheid: Gevorderd.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx