Projectleider Beveiligingsinstallaties

Gemeente Amstelveen

Verlopen op: 20 feb 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 11
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 maart 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Projectomschrijving
De Projectleider heeft tot taak het realiseren van gebouwgebonden beveiligingsinstallaties vanaf de initiatiefase tot en met de oplevering en inbedrijfstelling. Tevens maakt het mede vervaardigen van de aanbestedingsstukken en contractstukken voor de aanbesteding van een meerjarige onderhoudsovereenkomst voor diverse beveiligingsinstallaties deel uit van de opdracht. De genoemde beveiligingsinstallaties kunnen onder meer zijn:

  • Inbraakmeldsystemen.
  • Toegangscontrolesystemen.
  • Brandmeld- en ontruimingsinstallaties.
  • Camera installaties.
  • Etc.

De werkzaamheden worden zelfstandig en op projectmatige basis uitgevoerd.

Werkzaamheden
De adviseur / projectleider:

  • Stelt vanuit de initiatiefase een plan van aanpak op met benodigde middelen en tijd.
  • Vervaardigt eventueel gefaseerd (VO/DO/bestek) de diverse ontwerpdocumenten en aanbestedingsstukken.
  • Voorziet gedurende de diverse fases van het project in projectbegrotingen.
  • Coördineert in samenspraak met betrokken collega’s de aanbesteding van de werkzaamheden.
  • Adviseert over en naar aanleiding van de aanbesteding van werkzaamheden.
  • Stelt een gunningsadvies op.
  • Bewaakt na gunning de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden.
  • Rapporteert over voortgang, besteding van middelen en beslismomenten.
  • Is gedurende het project verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie en samenwerking.
  • Adviseert c.q. beslist over eventuele bijsturing in het proces.
  • Is verantwoordelijk voor de financiële projectbewaking van onderhanden werken.

Voorbeelden van projecten

  • Brandmeld- en inbraakcentrales van scholen vervangen.
  • Adviseren en begeleiden van vervanging brandmeld- en inbraakcentrales bij musea.
  • Adviseren en begeleiden van vervanging brandmeld- en inbraakcentrales bij bibliotheken en welzijnsgebouwen.

Looptijd van de opdracht
De opdracht loopt tot 1 maart 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving
De Adviseur / Projectleider beveiligingstechniek beschikt over:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Afgeronde Post HBO opleiding DHM Security Management.
  • Een opleiding in de Beveiligingstechniek of een opleiding in de Elektrotechniek aangevuld met specifieke opleidingen/cursussen/certificaten in de Beveiligingstechniek.
  • Een afgeronde opleiding Prince2 of een gelijkwaardige projectmanagement methodiek.
  • Kennis van actuele normen en regelgeving van de diverse beveiligingsinstallaties.
  • Technische en productkennis van de diverse beveiligingsinstallaties.

Competenties

  • Netwerker.
  • Onafhankelijkheid.
  • Organisatiegericht aansturen.
  • Omgevingsbewust.
  • Plannen en organiseren.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken staan gepland op dinsdag 25 februari tussen 13.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
Uren in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar in het bezit van een RSE certificering (register security expert).
  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het adviseren van beveiligingsinstallaties bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.
  • Op cv aantoonbaar een afgeronde opleiding projectmanagement Prince 2.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het ontwerpen en adviseren van beveiligingsinstallaties maatschappelijk vastgoed, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van bestekken en ramingen t.b.v. beveiligingsinstallaties, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van aanbestedingsstukken t.b.v. beveiligingsinstallaties, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Deze opdracht is verlopen.