Projectleider civiel

Gemeente Eemsdelta

Sluit op: 28 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Groningen
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 april 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Over gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Opdrachtomschrijving
Momenteel en in de komende jaren worden in meerdere dorpen, wijken, woningen en gebouwen versterkt (inclusief sloop en nieuwbouw) en vernieuwen we gelijktijdig de riolering en de openbare ruimte. Dit doen we in samenspraak met onze inwoners en overige belanghebbenden. Daarbij houden we rekening met de bevingsproblematiek, de krimp, de transformatie van het sociale domein en de heroriëntatie naar een gemeentelijke herindeling. Om deze complexe opgaven en de daaruit voortvloeiende projecten in goede banen te leiden, zijn we op zoek naar een (zeer) ervaren projectleider. Iemand die zich vanuit de overheidskant thuis voelt in realisatieprocessen en ervaring heeft met het begeleiden van complexe civieltechnische projecten.

Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing (zie bijlagen), de inschrijver gaat met het indienen van zijn/haar offerte hiermee akkoord.

Kandidaatomschrijving
De projectleider is verantwoordelijk voor het behalen van het resultaat binnen de gestelde kaders op de toegewezen projecten. De werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Het technisch voorbereiden en begeleiden van het project in de fasen van schetsontwerp t/m oplevering
  • Het realiseren van de planning en het tijdig signaleren en oplossen van problemen door alternatieven te ontwikkelen en te adviseren
  • Het verzorgen van en het sturen op de planning en administratie
  • Verantwoordelijk voor de ramingen en budgetbewaking
  • Verantwoordelijk voor de algehele werkvoorbereiding om civieltechnische werken te kunnen uitvoeren
  • Begeleiden van aanvragen voor vergunningen in het kader van wet- en regelgeving
  • Adviseren over de te nemen beslissingen aan de hand van wet- en regelgeving, jurisprudentie en gemeentelijk beleid
  • Opstellen van rapporten en adviezen
  • Opstellen van tekeningen en bestek
  • Verantwoordelijk voor de aanbesteding
  • Verantwoordelijk voor het verzorgen van de bouwvergaderingen samen met de directievoerder/toezichthouder
  • Maandelijkse voortgangrapportages met een overzicht van behaalde mijlpalen en eventuele knelpunten

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland in week 11, maandag 10 t/m donderdag 13 maart 2025.

Toelichting op rooster
Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar 2 projectleiders. De opdracht wordt uitgezet voor gemiddeld 16 – 32 uur per week per persoon. Het totaal aantal uren komt dus neer op 32 – 64 uur per week.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding: Aantoonbaar relevante en afgeronde HBO-opleiding
  • Ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van civiele bouwwerken (binnen een gemeente): Op CV aantoonbare ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van civiele bouwwerken (binnen een gemeente)

Wensen

  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Tijdens het gesprek wordt getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaatomschrijving. Daarnaast wordt beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
  • Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht en welke ervaring u heeft als projectleider binnen een gemeente.
  • Werkervaring met burgerparticipatie en interactie met projectbelanghebbenden: Kandidaat beschikt over recente en relevante werkervaring met burgerparticipatie en interactie met projectbelanghebbenden.
  • Recente en relevante werkervaring als projectleider: De kandidaat dient in de afgelopen 5 jaar ten minste 3 jaar relevante werkervaring als projectleider te hebben opgedaan, bij voorkeur 3 tot 5 jaar werkervaring als projectleider bij een gemeente in het aardbevingsgebied.
  • Beleid en procedures op het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan: Kennis moet worden aangetoond aan de hand van opgedane werkervaring, waarbij geldt dat de kandidaat deze ervaring in minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar heeft opgedaan.
  • Vaardigheid in het opstellen van rapporten en adviezen, tekeningen en bestekken: Aantoonbare ervaring in het verrichten en begeleiden van onderzoek en het opstellen van rapporten en adviezen hierover, het opstellen van tekeningen en bestekken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx