Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdrachtomschrijving
De gemeente Soest zoekt een ervaren civiel projectleider voor het verder uitrollen van projecten binnen de fysieke leefomgeving en vastgoedontwikkeling. De focus ligt op de herinrichting van wegen, verbetering van infrastructuur en woningbouwprojecten. De projectleider stuurt zelfstandig meerdere deelprojecten aan en werkt in samenwerking met interne en externe stakeholders aan een succesvolle uitvoering.
Projecten
- Verkeersplan Soest-Zuid (onderdeel van het regionale programma VERDER, gericht op verkeersdoorstroming)
- Herinrichting 30 km/uur wegen (lopend)
- Herinrichting kruispunt Soesterbergsestraat en Ossendamweg
- Reconstructie stationsomgeving Soest-Zuid, inclusief spoorwegovergang
- Infrastructuur Soesterberg:
- Herinrichting wegen
- Aanpassing riolering en nutsvoorzieningen
- Kleinschalige woningbouwprojecten
Taken en verantwoordelijkheden
- Leiden en coördineren van civieltechnische projecten van initiatieffase tot oplevering
- Onderhandelen met marktpartijen en contracteren van opdrachtnemers
- Afstemming met inwoners, ondernemers en andere stakeholders om draagvlak te creëren
- Adviseren over civieltechnische en infrastructurele vraagstukken
- Sturen op budget, planning, kwaliteit en risico’s (GROTIK)
- Samenwerken met directievoerder en afstemmen met ambtelijk opdrachtgever
- Opstellen van planningen, voortgangsrapportages en bestuurlijke nota’s
- Bewaken van de politieke, financiële en maatschappelijke impact van de projecten
Competenties
- Strategisch vermogen
- Besluitvaardig en daadkrachtig
- Samenwerken
- Overtuigingskracht
- Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit
- Mondeling en schriftelijk sterk
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Civiel bij een gemeentelijke instelling
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van complexe infra/civiele projecten met meerdere uitvoerende partijen en toezichthouders in 1 gebied
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek
- Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025 voor 36 uur in de week
Wensen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en resultaatgericht leiden van projecten in het fysieke domein als projectleider civiel in contact met inwoners, het bestuur en partners
- Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
- Een afgeronde training / cursus op het gebied van UAV / UAV-GC
- Een afgeronde training / cursus op het gebied van CROW-RAW systematiek
- Aantoonbare werkervaring met de RAW bestekken, UAV en/of MS Project