Utrecht heeft jou nodig!
We zitten in een uitdagende en spannende tijd binnen het Sociaal Domein. De groeiende behoefte aan zorg, gecombineerd met een tekort aan personeel, beperkte ruimte voor voorzieningen en toenemende zorgkosten, heeft geleid tot een situatie waarin sommige Utrechters niet de zorg kunnen krijgen die zij hard nodig hebben. Bij ongewijzigd beleid dreigen de kosten van zorg onbeheersbaar te worden. Het is duidelijk we moeten nu bijsturen voor een duurzame sociale ontwikkeling. Hiervoor is het programma Hervorming Sociaal Domein gestart. Binnen dit programma is er behoefte om onze zorgpartners te ondersteunen bij de implementatie van digitale oplossingen (E-Health, Blended Care). Met als doel de kwaliteit van zorg te verbeteren en om te besparen op de kosten van zorg en ondersteuning.
Als tactisch projectleider ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van onze zorg- en ondersteuningspartners op het gebied van digitalisering. Je stelt je op als gesprekspartner van onze partners, begrijpt hun context, behoudt het overzicht en zorgt voor een afstemming met de accounthouders van de gemeente Utrecht. Je hebt daarbij een scherp oog voor de onderliggende businesscases en technische haalbaarheid van de digitale oplossingen. Je bent in staat om de impact van digitalisering te duiden en te vertalen naar resultaten waarmee je onze partners helpt met hun digitale transitie. Je werkt nauw samen met interne stakeholders zoals domein-architecten, data-analisten, informatiemanagers en andere projectleiders. Jouw opdrachtgever is de programmamanager Hervormingen Sociaal Domein en je legt verantwoording af aan de transformatiemanager Digitalisering Sociaal Domein.
De transformatiemanager waar je mee samenwerkt houdt zich onder andere bezig met de ontwikkeling van strategische kaders rondom digitale innovatie. Daarnaast is de transformatiemanager verantwoordelijk voor de uitvoering van het fundament Digitalisering en Digitaalvaardig zoals beschreven binnen het Intergraal Zorg Akkoord (IZA). Vanuit dit akkoord zijn zorgstandaarden en architectuurprincipes afgesproken met zorgpartijen in de regio die kaderstellend zijn voor onze zorgpartners.
Je taken zijn:
- Het ophalen en beschrijven van use-cases in het sociaal domein bij diverse teams en uitvoeringspartners;
- Het ondersteunen van de accounthouders bij gesprekken over digitalisering met onze uitvoeringspartners;
- Analyseren van bestaande werkprocessen en identificeren van verbetermogelijkheden;
- Het opstellen van projectplannen/subsidieaanvragen met bijbehorende business cases;
- Het ontwikkelen en afstemmen van ontwikkel-roadmaps;
- Meedenken bij de implementatie van nieuwe digitale oplossingen bij onze uitvoeringspartners;
- Zorgdragen voor tijdige en duidelijke communicatie met alle betrokkenen;
- Monitoren van voortgang en bijsturen waar nodig om projectdoelstellingen te behalen.
Jij hebt:
- Je beschikt over hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt minimaal 4 jaar ervaring als projectleider digitalisering E-Health;
- Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar werkervaring binnen het sociaal domein (bij een gemeente of uitvoeringspartner);
- Je bent op de hoogte van de laatste stand van zaken op het gebied van E-Health oplossingen.
Daarnaast kun je je ook vinden in de volgende competenties/vaardigheden:
- Omgevingsbewust en resultaatgericht: Je begrijpt hoe gemeentelijke ICT architectuur werkt en weet de juiste mensen te verzamelen voor je projecten. Daarnaast ben je sensitief voor de onderstroom en voor wat een team nodig heeft, met name binnen een innovatieproces;
- Samenwerking: Je geeft daarbij aan wat je nodig hebt, zoekt actief de samenwerking binnen je team en organiseert hulp als je het even niet meer weet. Daarnaast kun je zelfstandig onze collega’s en partners ondersteunen;
- Inschattingsvermogen en communicatiekracht: Je kunt goed omgaan met confrontatie, zorgen en weerstand, en je weet mensen vanuit begrip voor hun behoeften te ondersteunen.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 21 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Eisen
- Is kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau.
- Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
Wensen
- Je hebt bij voorkeur minimaal 4 jaar, of meer, ervaring als projectleider digitalisering E-Health:
- Minder dan 2 jaar
- 2 tot 4 jaar
- 4 tot 6 jaar
- 6 jaar of meer
- Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar werkervaring binnen het sociaal domein (bij een gemeente of uitvoeringspartner):
- Minder dan 1 jaar
- 1 tot 2 jaar
- 2 tot 3 jaar
- 3 jaar of meer
- Licht kort en bondig toe waaruit blijkt dat je op de hoogte bent van de laatste stand van zaken op het gebied van E-Health oplossingen. En licht toe welke grootste uitdagingen je ziet voor de gemeente op dit gebied.
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel (max. 1/2 A4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max. 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.