Het project wordt uitgevoerd onder de Ontwikkelorganisatie Ruimte in de opgave Energietransitie. De samenwerking is vooral extern internationaal gericht en de projectleider treedt op als aanspreekpunt en verbinder vanuit de gemeentelijke organisatie naar het project.
De taken waarvoor Utrecht verantwoordelijk is binnen het project zijn:- Opzetten V2G Alliance: SCALE will set up a multi-stakeholder group (Cities/regions, OEMs, grid-operators, end-users, DSOs, CPOs, etc.) to ensure end-user feedback. The European V2X Alliance members will be invited to 3 physical workshops, the Bidirectional City events in Utrecht and 3 online events, benefiting from capacity building. The group will work as a traditional Follower Group, in which stakeholders engage by validating and exchanging on project activities and benefit from capacity-building to replicate best practices, the joint procurement program and project outcomes (i.e., standards, links to the joint procurement). Later (Year 3), the goal is for the European V2X Alliance to become a formalised structure ran by POLIS & AVERE (via an MoU), focusing on deployment and post-project exploitation.
- Opzetten van een Joint Procurement voor V2G laadinfrastructuur: We hebben daar op regionale schaal in Nederland ervaring mee, die ervaring willen we overbrengen naar andere steden en regio's in Europa. SCALE will define the framework for a Joint Procurement program with multiple (European) public authorities, while at the same time researching governance, technical, economical, and legal perspectives based on an “action research” approach and lessons learned from the Netherlands Agenda for Charging Infrastructure. City of Utrecht will, together with the other authorities involved also through Polis with their network, serve as launching customer and will use the tool outcomes for the implementation of the new EVCI tender concession (developed in 2023, implemented in 2024 for appr. 2500 charging points in 2025). The V2X alliance that SCALE will establish will be the reference group for the Joint Procurement Program.
- Opzetten van een planningtool voor laadinfrastructuur: De basis voor deze tooling bestaat al, maar congestie en V2G integratie is nodig. Samenwerking met UU en Stedin. The city of Utrecht develops a tool helping cities plan for integrated shared & private EV mobility and EV charging infra-structure rollout, incl. congestion forecast & management in different environments, enabling interaction with additional energy networks (including heating/cooling, gas).
- Aantoonbaar werk- en denkniveau op HBO/WO niveau;
- Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider/adviseur in elektrische mobiliteit;
- Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pre;
- Engels vaardig in woord en schrift;
- Bij voorkeur ervaring met de uitvoering van een Europees project;
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.
Eisen
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:
- Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
- Naam organisatie:
- Naam contactpersoon:
- Afdeling en functie contactpersoon:
- Telefoonnummer contactpersoon:
- Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
Wensen
- Aantal jaren werkervaring als projectleider/adviseur in elektrische mobiliteit:
- 0 tot 3 jaar
- 3 tot 5 jaar
- Meer dan 5 jaar
- Heb je werkervaring binnen een gemeente?
- G4 gemeente
- 100.000+ gemeente
- Kleinere gemeente
- Nee
- Heb je ervaring met de uitvoering van een Europees project?
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
- Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
- Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
- Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.