Projectleider huisvesting arbeidsmigranten

Gemeente Montferland

Sluit op: 16 jan 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 16
Provincies: Gelderland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 februari 2025
Eind datum: 31 juli 2025

Binnen onze gemeente
en in de regio wordt een groot beroep gedaan op de inzet van arbeidsmigranten. Hun bijdrage aan onze economie is structureel en onmisbaar. Het faciliteren van voldoende en kwalitatief goede huisvesting voor arbeidsmigranten is daarom een belangrijke opgave. De gemeenteraad van Montferland wil dat arbeidsmigranten die in Montferland werken goed gehuisvest worden. Dit is niet alleen economisch noodzakelijk—het Montferlandse bedrijfsleven is in hun voortbestaan afhankelijk van deze arbeidsmigranten—maar het bieden van alternatieve huisvestingslocaties is daarnaast een voorwaarde om te kunnen handhaven op illegale huisvesting.

Beleidskader
In het beleidskader Huisvesting arbeidsmigranten gemeente Montferland is vastgelegd dat de gemeente twee locaties van 300 tot 400 bedden wil realiseren voor de huisvesting van arbeidsmigranten.

Wij zijn op zoek
naar een projectleider die de regie in handen neemt voor de realisatie van een tijdelijke huisvestingsvoorziening voor arbeidsmigranten en samen met ons een betrouwbare huisvester selecteert die deze voorziening realiseert en exploiteert.

Waarom deze vacature?
Met jouw ervaring heb je keuze uit veel vacatures. Waarom juist deze vacature bij de gemeente Montferland? Omdat je bij ons de kans krijgt om te werken aan een uitdagend en betekenisvol plan voor de huisvesting van arbeidsmigranten.

Verantwoordelijkheden

  • Als projectleider heb jij de regie in handen bij de realisatie van een tijdelijke verblijfvoorziening voor 300 tot 400 arbeidsmigranten.
  • De nadruk van de functie ligt bij de begeleiding van het participatietraject, de voorbereiding en het doorlopen van het aanbestedingstraject.
  • Dankzij jou komt de ontwikkeling van de grond.
  • Jij bent sterk in onderhandelen met verschillende partijen en aansturen van multidisciplinaire teams.
  • Je pakt je verantwoordelijkheid en neemt de leiding om het proces te optimaliseren en om resultaat te bereiken, in een politiek gevoelige omgeving.
  • De voortgang, het budget, kwaliteit en informatievoorziening van het project verlies je nooit uit het oog.
  • Je betrekt de diverse partijen altijd bij de communicatie. Bewoners, belanghebbenden en je collega’s, ze zijn allemaal op de hoogte van de plannen en ontwikkelingen.

Inzetbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 (of zo spoedig mogelijk daarna) voor de duur van het project, naar verwachting 6 - 9 maanden, voor gemiddeld 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 (of zo spoedig mogelijk daarna) voor de duur van het project, naar verwachting 6 - 9 maanden, voor gemiddeld 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in soortgelijke projecten.
  • Een diploma op hbo-niveau, richting Ruimtelijke Ordening, Planologie, Vastgoed of vergelijkbaar.
  • In het bezit van een geldige VOG op de punten 11, 12 en 41 niet ouder dan zes maanden (na definitieve selectie ontvangt u van ons een linkje om een VOG aan te vragen). Het niet kunnen overleggen van een geldige VOG is een ontbindende voorwaarde.

Wensen

  • Bijdrages op tactisch en strategisch niveau.
  • Verbinder met aantoonbare kennis van projectmatig werken, project- en contractmanagement.
  • Breed netwerk en affiniteit met de doelgroep.
  • Kennis van en ervaring met aanbestedingstrajecten.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx