Projectleider ict

Uitvoeringsorganisatie BBS

Verlopen op: 7 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 92
Aantal uur per week: 18
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 7 april 2025
Eind datum: 7 augustus 2025

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:
- Denken in mogelijkheden
- Klantgerichtheid: de klant staat centraal
- Professionaliteit
- Efficiënt werken
- Gericht op Samenwerking

Opdracht
Samen met een aantal inhoudelijk zeer sterke collega’s zorg je ervoor dat zowel de klanten als de interne organisatie optimaal gebruik maakt van de aanwezige automatiseringsmodules en/of nieuwe applicaties. Binnen het project valt ook, indien nodig, de hiervoor benodigde procesaanpassing. Natuurlijk wordt ervoor gezorgd dat voor de implementatie van het project de communicatie over de gewijzigde werkwijze zeer zorgvuldig wordt voorbereid en ter besluitvorming aan het management aangeboden.

In de praktijk betekent dit:
- Opstellen van de projectopdracht, het helder definiëren van de doelstelling en gedetailleerd uitwerken van het project in een plan van aanpak en zorgen voor de naleving hiervan;
- Het plannen, coördineren, bewaken van de voortgang en in beeld brengen van de gevolgen voor de processen die het project raken;
- Regelmatig verstrekken van voortgangsrapportages aan de verantwoordelijke teamleider;
- Mede samenstellen van een effectief projectteam op basis van de benodigde kennis, motivatie en activiteiten;
- Opbouwen, betrekken en onderhouden van een extern relatienetwerk, incl. alle betrokken partijen;
- Toezien op de borging van afspraken met de partners, leveranciers, inclusief naleving van (architectuur) principes, richtlijnen en modellen in contracten;

Je weet te schakelen tussen de verschillende partijen, de stakeholders en je projectteam. De partijen met elkaar verbinden en ze enthousiasmeren om het gewenste resultaat te behalen is vanzelfsprekend. Je bent proactief en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Competenties
- Verbinder
- Communicatief sterk
- Daadkrachtig
- Doorzettingsvermogen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg in principe tweeënhalf dag per week (Ma/Do)
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg;

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider met ICT
  • Uurtarief maximaal € 92,25 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee Flextender

Wensen

  • Aantoonbaar beschikbaar voor 18 uur
  • Uurtarief maximaal €80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee Flextender
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT binnen een gemeentelijke organisatie
Deze opdracht is verlopen.