Projectleider inkoop jeugdhulp

Gemeente Breda

Sluit op: 10 mrt 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 april 2025
Eind datum: 1 oktober 2026

Projectleider Inkoop Jeugdhulp
Werk jij graag op strategisch niveau en zet je jouw inkoop- en projectmanagementervaring in om maatschappelijke impact te realiseren? Dan zoeken wij jou! als onze nieuwe Projectleider Inkoop Jeugdhulp!

Wat ga je doen?
In regio West-Brabant Oost (WBO) werken vijf gemeenten samen aan een regionale veranderopgave binnen de jeugdhulp. Om deze opgave te realiseren, ligt vanaf maart 2025 een overkoepelende inkoopstrategie klaar. Jij gaat deze strategie vertalen naar verschillende aanbestedingen en bent verantwoordelijk voor de inrichting en uitvoering van deze 4 aanbestedingstrajecten. Deze dienen uiterlijk 30 september 2026 afgerond te zijn. De 4 trajecten zijn als volgt:

  • Stevig Lokaal Team
  • Specialistische en/of locatiegebonden jeugdhulp
  • Behandeling met verblijf
  • Crisis, wonen met begeleiding

Hierin voer je de volgende werkzaamheden uit:

  • Je rapporteert maandelijks aan de programmamanager West-Brabant Oost over de voortgang en resultaten. Dit betreft geen hiërarchische aansturing maar dient om opdrachtgever inzicht te geven in de behaalde resultaten. De rapportage wordt gezien als contractmanagement op deze inhuuropdracht.
  • Je geeft leiding aan diverse aanbestedingsteams en coördineert de inspanning van de werkgroepen, om duidelijke aanbestedingsdocumenten te realiseren. Dit resulteert in aanbestedingen volgens de nog vast te stellen overkoepelende inkoopstrategie. De projectleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van aanbestedingstrajecten en stuurt het projectteam aan, zonder dat sprake is van ingebed werk of hiërarchische aansturing.
  • Je geeft advies over bekostigingsstrategieën en inkoopmethodieken. De basis hiervoor is beschreven in de inkoopstrategie.
  • Je onderhoudt duurzame samenwerkingsrelaties met gemeenten, jeugdhulpaanbieders en andere relevante stakeholders om jouw project tot een goed einde te brengen. De opdracht eindigt wanneer alle aanbestedingen volgens planning zijn gegund, uiterlijk eind september 2026.
  • Je werkt samen met interne werkgroepen en stemt jouw aanpak af met betrokken stakeholders. Dit is geen ingebedde samenwerking die volgt uit het functiehuis maar maakt onderdeel uit van dit project.
  • Jij bent verantwoordelijk voor de coördinatie, communicatie en uitvoering van de inkoop, waaronder het afstemmen van verschillende fasen, het bewaken van de voortgang en het oplossen van problemen.
  • Je zorgt ervoor dat de inkoop binnen de gestelde tijd, budget en kwaliteitsnormen wordt afgerond.

Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Wie zijn wij?
Vijf gemeenten hebben zich regionaal verbonden om gezamenlijk de niet-vrij toegankelijke jeugdhulp in te kopen. Deze vijf gemeenten vormen de Regio West-Brabant Oost. Binnen deze regio vallen de gemeenten: Altena, Breda, Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout.
In opdracht van deze vijf gemeenten voert een team taken rondom de Inkoop- en Contractmanagement jeugdhulp voor de regio WBO uit. Taken die hieronder vallen zijn: inkoop van niet-vrij toegankelijke jeugdhulp, contractbeheer, voortgangsgesprekken, verantwoording en facturatie (monitoring). Team WBO heeft ook de taak om samen met de lokale gemeenten en jeugdhulpaanbieders de jeugdhulp af te bakenen en kwalitatief door te ontwikkelen. De verlening van hulp gaat niet via Regio WBO, maar vormt een driehoek tussen gemeente, jeugdhulpaanbieder en inwoner.
Lees meer over de Gemeente Breda.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen het zzp-contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er aan. De zzp'er registreert uren in Flex West-Brabant en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van strategisch management en/of inkoop. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectleider of inkoper in het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van dialooggerichte aanbestedingen, het organiseren en inrichten van taakgerichte uitvoeringsvarianten, wet- en regelgeving (Aw), bestuurlijke structuren en administratieve processen. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft ervaring met Mercell. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als projectleider of inkoper in het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Vaardigheden om een netwerk op te bouwen en te onderhouden.
    • Helder en effectief communiceren, zowel schriftelijk als mondeling.
    • Zich makkelijk aanpassen, initiatief nemen en op een natuurlijke manier waardevolle connecties opbouwen en onderhouden.
  • De datum 11 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx