Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
Het doel is de realisatie van duurzame en toekomstbestendige huisvesting (kindcentrum) voor de basisscholen De Agnesschool en De Tandem, samen met een kinderopvang. De schoolbesturen treden op als bouwheer en de gemeente behoudt na realisatie het bezit van het pand en is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud. Hierover dienen afspraken gemaakt te worden, welke ook meegenomen worden in het ontwerp.
De opdracht bestaat uit drie fasen en lever je:
Fase 1: Initiatieffase Q3-2024 tot Q3-2026 (12 uur per week)- Opstellen en akkoord projectplan.
- Opstellen samenwerkingsovereenkomst en collegebesluit.
- Opstellen bouwheerovereenkomst schoolbesturen en collegebesluit.
- Opstellen beheerovereenkomst en collegebesluit.
- Opstellen Nota van Uitgangspunten & raadsbesluit.
- Concept exploitatieopzet.
- Aanvragen (aanvullend) voorbereidingskrediet/subsidie (t.b.v. verkeersmaatregelen).
- Opstellen participatieplan.
- Opstellen ontwikkelingsplan.
- Opstellen ontwerp inclusief programma van eisen.
- Begeleiden BOPA procedure en collegebesluit. Eventueel bezwaar en beroep periode.
- Begeleiding / toetsing aanbesteding sloop & bouw.
- Vaststellen grondexploitatie en exploitatieplan.
Competenties
- Samenwerken, organiseren en delegeren
- Adviserend
- Resultaatgericht
- Kent bestuurlijk verhoudingen
- Overtuigend in woord en schrift
- Creatief en direct duidelijk
Eisen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider;
- Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
- De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 september 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke instelling;
- Aantoonbare kennis van ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed (licht dit duidelijk toe in het cv);
- Een afgeronde opleiding op wo niveau;
- Aantoonbare werkervaring met projectmatige werkmethoden als Projectmatig Werken en Prince II (licht dit duidelijk toe in het cv);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met producten uit de opdracht als ‘bouwheerovereenkomst’, ‘Nota van Uitgangspunten’, ‘Grondexploitatie’, ‘aanbesteding’ en planologische procedures;