Projectleider Parkeersystemen

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 16 sep 2024
Max. Uurtarief: 140
Aantal uur per week: 28
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 16 september 2024
Eind datum: 6 oktober 2024

De directie Parkeren kent de onderdelen Straatparkeren, Fiets & Garageparkeren en Analyse, Advies en Ondersteuning. Voor de afdeling Fiets & Garageparkeren zoeken we een projectleider voor de duur van 1 jaar. Als toegewijde projectmanager leid je met succes de projecten rondom de Parkeermanagementsystemen binnen onze afdeling Garage- en Fietsparkeren. De afdeling bestaat uit ongeveer 42 collega’s.

Als projectmanager zul je constant moeten balanceren tussen tijd, kosten en kwaliteit. Dit vereist kennis van de markt en het vak en vaardigheden op het gebied van communicatie en samenwerking die nodig zijn om projecten succesvol te ronden. Sommige projecten zijn vooral intern gericht, waarbij kennis van gemeentelijke processen cruciaal is. Je werkt intensief samen met contract- en locatiemanagers en technisch adviseurs, waarbij je fungeert als trekker en resultaatsverantwoordelijke van een project en vraagbaak voor collega's. Samen bereiden jullie besluitvorming voor met het projectdoel voor ogen en stemmen jullie af met opdrachtgevers en betrokkenen. Binnen dit geheel speel je als projectmanager een essentiële rol binnen de afdeling Fiets & Garageparkeren.

Werkzaamheden
  • Op basis van de bestaande raamovereenkomst de verdere uitrol en implementatie van nieuwe parkeermanagementsystemen verzorgen;
  • Op basis van de bestaande raamovereenkomst uitrol en implementatie van nieuwe CCTV en meldkamerapplicatie verzorgen;
  • Het voeren van een projectadministratie en het opstellen en bijhouden van meerjarige investeringsbegrotingen (MJIB) en aanvragen van eventuele benodigde vervangingskredieten voor PMS, CCTV en diverse andere investeringen voor fietsenstallingen en garages;
  • Advies leveren voor het in stand houden van huidige automatische toegangscontrolesystemen van fietsenstallingen en het doen van voorstellen en technische uitwerkingen bij verandering van beleid of regimes, voorbereiden en anticiperen op nieuwe ontwikkelingen als fietstags en de invoering van een nieuwe ov-chipkaart;
  • Projectmatige uitvoer geven aan nieuwe ontwikkelingen die raken aan parkeergerelateerde installaties;
  • Optreden als adviseur bij en het leveren van projectmatige ondersteuning aan bestaande en nieuwe (te starten) projecten op het gebied van PMS, CCTV, Intercom en toegangscontrolesystemen en het beheer en onderhoud daarvan;
  • Advisering over functionele eisen ten aanzien van parkeermanagementsystemen en CCTV bij nieuwbouwprojecten;
  • Projectleiding implementatie Meldkamer Applicatie (MAP) en de samenhang met andere applicaties, zoals storingsmeldingenapplicatie, PMS, CCTV en Intercom;
  • Het ondersteunen van contractmanagement inzake netwerkontwikkeling, privacy en security.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Parkeren is in onze stad een politiek gevoelig onderwerp en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Daarom krijgt Parkeren veel media- en politieke aandacht. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de raad leidt tot menig motie, initiatiefvoorstel en amendement. Bovendien is Parkeren een dynamische, uitdagende en innoverende organisatie.

De wereld om ons heen verandert snel en daar moet Parkeren continu op inspelen en meebewegen. Hierbij wordt aangesloten op technologische ontwikkelingen en wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van data. Dit doen wij niet alleen, maar in samenwerking met in- en externe partners in de Parkeerketen. Hierbij kun je o.a. denken aan de directies Belastingen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Verkeer en Openbare Ruimte en Dienstverlening maar bijvoorbeeld ook aan partners als NS, ProRail, Pantar en Ajax.

De directie Parkeren zorgt ervoor dat het parkeren en stallen van fietsen en auto’s in Amsterdam goed geregeld is. Ze beheren de garages, parkeerterreinen en stallen en zorgen dat het parkeerbeleid goed wordt uitgevoerd. Het doel is om het parkeren en stallen zo goed mogelijk te regelen met zo min mogelijk last voor de stad. Wat ons kenmerkt? Behulpzaamheid en collegialiteit. We zijn altijd bereid elkaar te helpen, betrekken elkaar bij vraagstukken en vinden het belangrijk om kennis te delen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    • organisatie
    • naam contactpersoon
    • telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.

  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Verificatie kennis: Verificatie van kennis van kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van ervaring van kandidaat.
  • Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat:
    • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    • Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    • Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo of wo werk- en denkniveau.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met werken binnen een gemeentelijke context.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.

    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met projectleiding en advisering van parkeergerelateerde systemen.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring als sparringpartner op directie- en bestuursniveau en/of heeft hen (strategisch) geadviseerd.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Wensen:

  • Toetsing van competentie: Visie: Expert.
  • Toetsing van competentie: Verantwoordelijkheid: Expert.
  • Toetsing van competentie: Analytisch vermogen: Expert.
  • Informatie Kandidaat:
    • Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt.
    • Naam kandidaat:
    • Telefoonnummer kandidaat:
    • (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectleiding bij implementatie van nieuwe parkeergerelateerde systemen.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring van het geven van advies over parkeergerelateerde systemen.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met sterke sturing op proces en werkwijze binnen parkeren.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een complexe ICT-omgeving.
    • Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Toelichting Maximumtarief

Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €140,-

Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Deze opdracht is verlopen.