Projectleider Systeemintegratie URTS

Provincie Utrecht

Sluit op: 20 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Utrecht
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 20 januari 2025
Eind datum: 20 juli 2025

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Het team Beheer en Realisatie OV assets (BRO) voert het Assetmanagement uit op de traminfra en op de tramvoertuigen. BRO heeft hierbij de verantwoordelijkheid voor de prestaties van deze assets ten aanzien van capaciteit, veiligheid, beschikbaarheid, betrouwbaarheid en onderhoudbaarheid (bekende begrippen uit ISO 55000). Het URTS systeem vormt een belangrijk onderdeel van de traminfrastructuur.

Opdracht
In de komende periode wil BRO de storingskans van het URTS systeem verder verlagen. Het gaat hier zowel om kleine storingen, die tot verstoring van de dienstregeling zouden kunnen leiden, als grote storingen die mogelijk voor een langere periode tot stremming van het tramverkeer zouden kunnen leiden. Hiervoor heeft TBO een aantal technische ingrepen ontwikkeld, die nu in die delen van het areaal geïntegreerd moeten worden waar deze van toepassing zijn.

– Aanpassen spoorgebonden URTS componenten. Hierbij gaat het om de wijze waarop de bestaande URTS componenten in het tramspoor ingebouwd zijn, zodanig aan te passen dat deze beter beschermd worden tegen water en vuil.
– Realiseren fallback functionaliteit t.b.v. continueren van de exploitatie, waarbij na een systeemstoring op veilige wijze wisselsturing kan blijven plaatsvinden. Het gaat hierbij zowel om de centrale als de locale URTS systemen;
– Realiseren van continue monitoring van de URTS systemen die in de tramvoertuigen ingebouwd zijn.

Voor deze opdracht bent u verantwoordelijk voor het opstellen van het systeemintegratieplan, de uitvoerings- en werkplannen, het opstellen van marktuitvragen, het aansturen van de leveranciers zowel tijdens de marktbenadering, de ontwerpfase en de uitvoering (vaak ’s nachts en in de weekenden) en de uiteindelijke oplevering aan de Asset Manager. U werkt conform de werkwijze Systems Engineering.

Voor de kwaliteitsborging van uw werkzaamheden dient u het e-handboek van de Provincie Utrecht toe te passen. U wordt hier regelmatig op getoetst vanuit de discipline Projectbeheersing. Ook dient u de regels voor inkoop diensten en leveringen toe te passen. Hier wordt toezicht op gehouden vanuit de afdeling Inkoop.

Het URTS systeem is gecertificeerd conform EN50129, en deze norm dient u ook toe te passen voor de door u te leveren veiligheidsbewijsvoering. Deze wordt getoetst door de Safetyboard.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding in een technische richting.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met het managen van systeemintegratie van zowel software als hardware binnen tram-/metro- en/of treinprojecten (daarbij zowel technisch als procesmatig een leidende rol hebben).
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met integratie tussen tram-/metro- en/of treinbeveiligingssystemen. Waarbij de integratie van DRIS (dynamische reizigersinformatie systemen), VECOM (vehicle communication) en KAR (korte afstandsradio) en onboard systemen gezamenlijk moet worden ingevuld.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met safety management (conform CENELEC) in tram/metro en/of treinprojecten.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen een provincie.
  • Aantoonbare ervaring met URTS of vergelijkbare systemen.
  • Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie als voorliggende in spoor/lightrail projecten in stedelijke gebied met een minimale omvang projectbudget €10 mln.
  • Aantoonbare werkervaring met het managen van de integratie van diverse deelsystemen en deelprojecten tot 1 werkend vervoersysteem van tram/metro/trein.
  • Aantoonbare werkervaring in projecten met het afstemmen van technische raakvlakeisen met meerdere leveranciers.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx