Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen inclusief aanpalende werkzaamheden
Opdracht: Er liggen 2 concrete opdrachten vanuit besluitvorming van de gemeenteraad in oktober 2024 op basis van een onderzoek (zie link hieronder) dat heeft plaatsgevonden naar de ruimtelijke en financiële mogelijkheden voor uitbreiding van een aantal gemeentelijke begraafplaatsen:
Opdrachten
- Maken van een plan voor gefaseerde uitbreidingen van de begraafplaatsen in Feerwerd, Noordhorn en Zuidhorn, met als doel te voorkomen dat er op die plekken geen grafrechten meer uitgegeven kunnen worden. Bij dit plan ook een financieel overzicht te maken en dit periodiek te herijken aan de hand van uitgegeven graven en de gesignaleerde trends op de verschillende begraafplaatsen. Het opgestelde plan wordt aan de raad middels een raadsvoorstel uiterlijk 1 oktober 2025 voorgelegd.
- Onderzoek doen naar mogelijke locatie(s) voor een nieuwe begraafplaats in/bij Leek en de mogelijkheden op de kerkelijke begraafplaats in Tolbert. De raad hierover uiterlijk oktober 2025 te rapporteren.
Werkzaamheden: van plan van aanpak tot en met ontwerpen
De projectleider wordt als eerste gevraagd om de opdrachten uit te werken in een plan van aanpak waarin ingegaan wordt op alle aspecten binnen het projectmatig werken, waaronder de inhoud, het doel, de afbakening, de organisatie, de communicatie, de planning en de financiën.
Zie de link naar het onderzoek. Vervolgens bestaan, na goedkeuring van het plan van aanpak, de werkzaamheden uit het doorlopen van de definitiefase en de ontwerpfase voor het project (binnen termen van projectmatig werken). Na elke fase ligt er een go/no go moment en een nieuw beslismoment en dient er besluitvorming voorbereid te worden.
Bijkomende werkzaamheden separaat offreren
Bij de opdracht en de offerte op te nemen behoren ook bijkomende kosten, waaronder uit te voeren onderzoeken, planologische voorbereiding, ontwerp ruimtelijk plan, opstellen van kostenramingen en ontwerpkosten. De opdrachtgever is de teammanager van het team Ruimtelijk beheer.
Kandidaatomschrijving
- We geven er de sterke voorkeur aan dat de kandidaat werkzaam is voor een ruimtelijk adviesbureau dat veel ervaring heeft met dergelijke projecten en ook de benoemde bijkomende werkzaamheden kan uitvoeren. In de offerte moet een beschrijving van het bureau staan en referentieprojecten zijn benoemd.
- HBO-werk- en denkniveau.
- Aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met het leiden van vergelijkbare projecten vanuit de overheid of in opdracht van de overheid en met projectmatig en resultaatgericht werken.
- Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is of anderszins onderbouwd te worden dat de opdracht voldoet aan de wet DBA.
Eisen
- HBO opleiding afgerond
- 5 jaar op projectleidersfunctie vergelijkbare projecten
- Op korte termijn, uiterlijk in februari a.s. kunnen starten, gelet op gestelde deadline.
- Minimaal 16 uur per week beschikbaar
- Maximaal 100 km van Zuidhorn woonachtig, danwel anderszins aantoonbaar “dichtbij” voor mogelijke avondbijeenkomsten en ad hoc zaken.
Wensen
- Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria, zoals de wijze waarop de kandidaat zich schriftelijk presenteert en ingaat op het kunnen volbrengen van de opdracht.
- Aantoonbare ervaring van de kandidaat met vergelijkbare projecten. Weging: 30%
- Aantoonbare ervaring van het bureau waarvoor de kandidaat werkzaam is, inclusief ook de mate van back-up vanuit het bureau voor het geval de projectleider onverhoopt niet levert. Weging: 20%