De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
TeamJe komt in een projectteam te werken, aangestuurd door de kwartiermaker Wet open overheid, samen met de projectleden geef je vorm aan het implementeren van de Wet open overheid.
OpdrachtWij zoeken een projectleider wet open overheid, IV en ICT gericht voor de implementatie van een publicatiekanaal en proeftuin (omgeving waarin we gaan testen omtrent openbaarmaking en het ICT-technische proces eronder).
De gemeente Zeist pakt de implementatie van de Woo projectmatig aan om ervoor te zorgen dat de processen voldoen aan de kwaliteitseisen van de Woo. Daarom zijn wij op zoek naar een projectleider om de implementatie van de Woo (deels) door te voeren. Belangrijk is het opstellen en vaststellen van een implementatieplan met daarin een planning voor het actief openbaar maken van de informatiecategorieën. Vervolgens vindt de implementatie plaats.
Wat moet door de projectleider worden gedaan/opgeleverd?- Het versnellen en verbeteren van het proces van behandeling passieve Woo-verzoeken;
- Het in kaart brengen van processen onderhavig aan de 11 informatiecategorieën en het voorbereiden van deze processen voor actieve openbaarmaking (procesverbetering);
- Het opzetten van een gemeentelijk publicatieplatform om actief openbaar te maken informatie te publiceren;
- Koppelen van informatiesystemen op het gemeentelijk publicatieplatform;
- Aansluiten gemeentelijk publicatieplatform op landelijk publicatieplatform (noodzakelijk om aan de Woo te kunnen voldoen);
- In kaart brengen en in lijn brengen van bestaand beleid en richtlijnen met de Woo binnen de organisatie.
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor-niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider/ teamleider Div binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met de WOO (Wet Open Overheid);
- Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van ICT.
Wensen
- Een afgeronde opleiding op minimaal wo-niveau (10 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening in primaire en bedrijfsvoeringprocessen (50 punten);
- Uiterlijk per 1 oktober 2024 beschikbaar (20 punten);
- Maximum uurtarief van € 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties- Resultaatgericht;
- Verbindend;
- Overtuigend;
- Creatief;
- Planmatig werken;
- Inzicht in proces van IB en ICT.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde "Wensen te beoordelen door Flextender". De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek.
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
Stap 4: Selectiegesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee FlextenderFlextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals1
CV-eisenMaximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: ja.
PlanningDe gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 september 2024 van 15:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.