Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Wij verwelkomen iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie, ongeacht achtergrond, levensstijl of geloof.
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn op zoek naar een medewerker die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen aan te gaan.
Projectbureau
De werving vindt plaats onder aansturing van de ambtelijk opdrachtgever vanuit de directie van de gemeente Zeist. De projectleider zal werkzaam zijn binnen het projectenbureau van de gemeente Zeist en nauw samenwerken met het team Vastgoed.
Opdracht
We zoeken een projectmanager voor de advies- en besluitvormingsfase en voorbereidingsfase voor de uitvoering van een interne aanpassing van ons gemeentehuis. Per 1 januari 2025 komen er circa 100 consulenten van het sociaal domein in dienst bij de gemeente Zeist. Dit versterkt de samenwerking en verbinding tussen consulenten en andere collega’s, met als doel betere dienstverlening voor onze inwoners. Deze verandering heeft gevolgen voor de facilitaire aspecten van de organisatie.
Het project bestaat uit verschillende fasen waarin de gemeente huisvesting en faciliteiten aanpast. We werken volgens de methodiek Projectmatig Creëren Zeist (PMCZ), van projectbrief tot oplevering. Dit omvat:
- Fase 1 (Q1 2024 - Q2 2024): Onderzoeken en verkennen van mogelijkheden, inclusief consequenties, risico’s en financiële aspecten. Deze fase eindigt met advies en besluitvorming.
- Fase 2 (Q2 2024 - Q4 2024): Voorbereiding van aanpassingen, ontwerpfase en aanbestedingsfase. Samenwerking met interne en externe partijen is hierbij essentieel.
- Fase 3 (Q4 2025 – 2026): De uitvoerende fase vormt geen onderdeel van deze opdracht.
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als project- of programmamanager op het gebied van vastgoed- en/of huisvestingsopgaven.
- Aantoonbare werkervaring met inpandige aanpassingen en bedrijfsvoering consequenties bij of voor een gemeente.
Wensen
- Een door de kandidaat zelfgeschreven korte beschrijving van de ‘visie op participatie van medewerkers’ toegevoegd aan het cv (in 1 document).
- Aantoonbare werkervaring in het adviseren van directie en bestuur.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedvraagstukken, verbouwings- en/of renovatieprojecten bij of voor een gemeente.
- Aantoonbare werkervaring met het maken van huisvestingsadviezen, zorgvuldig betrekken van stakeholders en het opstellen van bestuurlijke adviezen.
- Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een ontwerpproces en het aanbesteden van adviseurs en uitvoerende partijen.