Projectmanager Fiscale Projecten

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 22 okt 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 oktober 2024
Eind datum: 22 oktober 2025

Als Projectmanager Fiscale projecten ben je trekker van meerdere projecten binnen de directie Belastingen van de Gemeente Amsterdam. De organisatie houdt zich bezig met projecten die de transitie naar een datagedreven organisatie ondersteunen. Binnen de afdeling worden een aantal projecten uitgevoerd die de uitvoering van belastingheffing naar een innovatief niveau brengen. Jij kan collega's aansturen, aanspreken en motiveren en weet zo projecten succesvol uit te voeren. Je bent in staat om jouw weg te vinden en resultaatgericht te werken binnen een complexe organisatorische omgeving. Binnen de projecten borg je verbeteringen die in het kader van het verbeterprogramma 'Bewust beheersen' zijn ingezet. Je herkent de krachten, behoeften en zorgen van de afdelingen die de producten moeten leveren en/of ermee moeten werken en weet deze met gerichte acties binnen je project(en) en in samenspraak met de stakeholders te realiseren.

Werkzaamheden

  • Het inrichten van een passende governance per project.
  • Het ontwikkelen van projectplannen die de bedrijfsdoelstellingen, kaders, risico’s en betrokkenen helder omschrijven.
  • Het sturen op het halen van organisatiedoelstellingen binnen afgesproken tijd en budget.
  • Het verbinden van medewerkers vanuit diverse vakgebieden en stimuleren van samenwerking.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Belastingen van de gemeente Amsterdam ontvangt jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dit gebeurt door het heffen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting of de toeristenbelasting. Het geld wordt gebruikt voor onze publieke voorzieningen. Hierbij kun je denken aan het onderhoud van de grachten, fietspaden, parken, speeltuinen in de wijk, sociale voorzieningen of de veiligheid in de stad.

Momenteel is Belastingen volop in beweging. Na de invoering van een nieuw belastingsysteem zijn we nu klaar om de volgende stap te zetten. Met interne programma’s, zoals ‘Continu Leren en Ontwikkelen’ en ‘Data gedreven werken’ worden we steeds meer een naar buiten gerichte en innovatieve organisatie. Daar hebben we ook jou bij nodig. In ons kantoor aan het Anton de Komplein in stadsdeel Zuidoost werken enthousiaste professionals die een warm hart hebben voor de stad.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat heeft Opleiding(en) projectmanagement afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring bij de (Rijks)overheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen IT en Projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis en ervaring: Verificatie van de kennis en ervaring van de kandidaat.
  • Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De aangeboden kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.

Wensen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring binnen het (Rijks)belastingdomein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Competenties: Analytisch vermogen, Besluitvaardig, Coachen, Inspirerend vermogen (toetsing op expert-niveau).
  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen: Naam kandidaat, Telefoonnummer kandidaat, e-mailadres van de kandidaat.
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal €85,- en maximaal €115,- (exclusief BTW). Het tarief is inclusief reis- en verblijfkosten en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
Deze opdracht is verlopen.