Projectmanager privacy

Gemeente Amstelveen

Sluit op: 30 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 98
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 februari 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Zittende kandidaat
De zittende kandidaat wordt verzocht om mee te doen mee deze opdracht.

Opdrachtomschrijving
Gemeente Amstelveen is op zoek naar een ervaren Projectmanager Privacy. Er is een projectplanning gemaakt met een doorlooptijd van 12 maanden. Gezien deze taken onafhankelijk van de dagelijkse operatie van het team Advies en projecten dienen uitgevoerd, kiest Gemeente Amstelveen voor deze opdracht voor inhuur van extern personeel. De opdracht bestaat uit het optimaliseren van een drietal privacy-processen, zoals verder in de opdracht staat beschreven.

Taken en verantwoordelijkheden
Je taken/resultaten zien er in de komende fase als volgt uit:

  • Het optimaliseren van de processen inzage:
  • DPIA’s;
  • Veiligheidsincidenten;
  • Rechten van betrokkenen.

Dit doe je door middel van het:

  • uitvoeren van een nulmeting;
  • opstellen van een procesbeschrijving;
  • herontwerpen van de processen met als uitgangspunt een verbeterde effectiviteit en efficiëntie;
  • inrichten en borgen van een nieuw proces. Hierbij betrek je de CISO, FG, Privacy Officers en Information Security Officers om te waarborgen dat de eerder genoemde processen ná de opdracht in de lijn weggezet kunnen worden.

Looptijd
De looptijd van de opdracht bedraagt van 1 februari 2025 t/m 31 januari 2026.

Kandidaatomschrijving
We zijn op zoek naar een ervaren projectmanager met een sterk profiel, die ruime ervaring heeft met de toepassing van de AVG (en aanverwante wet- en regelgeving).

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het afhandelingsproces van DPIA’s, datalekken en AVG-verzoeken bij gemeenten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het beoordelen en beheren van verwerkersovereenkomsten, gegevensuitwisselingsovereenkomsten en privacyconvenanten;
  • Kennis van en (project)ervaring met AVG-tooling van Key2Control (min. 1 jaar in de afgelopen 5 jaar);
  • Minimaal 1 jaar recente ervaring (in de afgelopen 3 jaar) met opdrachten waarbij twee of meer gemeenten samenwerken;
  • Minimaal 1 jaar recente ervaring (in de afgelopen 3 jaar) met het optimaliseren van processen;
  • Minimaal 3 jaar ervaring bij gemeenten (in de afgelopen 5 jaar);
  • Een afgeronde opleiding WO Rechtsgeleerdheid;
  • Een CIPP/E-certificering;
  • Kennis van en ervaring met informatiebeveiliging en de BIO/NIS2 is een pré.

Competenties
Je beschikt over de volgende competenties:

  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (in woord en geschrift);
  • Flexibele en coachende leiderschapsstijl met sterke focus op resultaten en deadlines;
  • Zelfstandig, politiek/bestuurlijk sensitief, stakeholdermanagement, betrouwbaar, representatief en overtuigend, klantgericht, analytisch vermogen, daadkrachtig.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 15 januari 2025 tussen 14:00 uur en 18:00 uur. De gesprekken vinden op het raadhuis plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding (WO) Op CV aantoonbaar in bezit van WO - Master Intellectueel Eigendomsrecht, Internetrecht en ICT-Recht.
  • Opleiding CIPP/E Op CV aantoonbaar in bezit van een Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E) en behaald na 2019.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 8 jaar werkervaring als privacy officer / -jurist of functionaris gegevensbescherming. Referentie vereist.

Wensen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het beoordelen en beheren van verwerkersovereenkomsten, gegevensuitwisselingsovereenkomsten en privacyconvenanten in de afgelopen 8 jaren.
  • Werkervaring (overheid) Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring bij een 100.000+ gemeenten (in de afgelopen 5 jaar).
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het afhandelingsproces van DPIA’s, datalekken en AVG-verzoeken bij gemeenten in de afgelopen 8 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar kennis van en (project)ervaring met AVG-tooling van Key2Control in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar recente ervaring (in de afgelopen 3 jaar) met het optimaliseren van processen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx