Projectondersteuner voor de parkeercoordinator

Gemeente Schiedam

Verlopen op: 19 dec 2024 om 17:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 12
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Griffie bestuursondersteuning

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 januari 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Het komend jaar
Ligt er bij het team ROB op het werkveld parkeren en parkeerbeheer uiteenlopende werkzaamheden. Regie voeren over de uitvoerende taken van het parkeerbeheer en daarmee samenhangende operationele projecten zoals implementatie van de visite app, aanbesteding en opdracht uitvoering fietsparkeren en contractmanagement. Maar ook strategisch beleidsmatige zaken zoals bijdragen aan uitvoeringsprogramma mobiliteitsvisie, financiële onderbouwing parkeerexploitatie, verbeteren parkeerorganisatie, opschalen van de uitvoeringsorganisatie, de doorontwikkeling van parkeermanagement en regie op operationele mobiliteit.

Afdeling en team
Binnen de afdeling Stadsontwikkeling is het team Ruimtelijke ontwikkeling en Beleid (ROB) onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van mobiliteitsbeleid met parkeerbeleid als onderdeel daarbinnen. De uitvoering van het parkeerbeleid organiseert Schiedam grotendeels in eigen huis. De regie op de uitvoering van parkeerbeleid is ondergebracht bij ROB.

Rol parkeercoördinator
De parkeercoördinator voert regie over de uitvoeringsprocessen voor gereguleerd parkeren. De projectondersteuners voor de parkeercoördinator zullen participeren in deze taken. Dit houdt in:

  • Gesprekspartner voor de collega-afdelingen die bij de uitvoering betrokken zijn: T&H (parkeerhandhaving), KCC (uitgifte parkeervergunningen) en Beheer (onderhoud parkeerautomaten) en andere interne stakeholders (zoals financiën en belastingen).
  • Beheren van de interne dienstverleningsovereenkomsten die voor parkeertaken zijn gesloten.
  • Zorgen voor de juiste vertaling van beleid naar uitvoering door te zorgen voor actuele verordeningen en besluiten voor regulering, gevraagd en ongevraagd adviseren bij vraagstukken over parkeren en parkeerregulering en het leveren van inbreng bij bestuurlijke advisering op het vakgebied.
  • Zorgen voor de beheersing van de financiën (parkeerexploitatie) en het opstellen van de begroting en meerjarenraming voor parkeren.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar relevante werkervaring op het gebied van parkeren binnen één of meerdere gemeentes, in de afgelopen 15 jaar.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met projectmatig werken.

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van parkeren binnen één of meerdere gemeentes, in de afgelopen 15 jaar.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met procesverbetering op het gebied van parkeren.
  • Kandidaat heeft ervaring met aanbesteding op het gebied van parkeren.
  • De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek:
    • Strategisch kunnen schakelen op diverse niveaus en met een breed pallet aan partijen en (tegengestelde) belangen.
    • Zakelijke/commerciële en bedrijfsmatige instelling met onderhandelingsvaardigheden.
    • Kunnen functioneren binnen een politiek/bestuurlijke omgeving.
    • Aantoonbare ondernemers- en netwerkkwaliteiten.
    • Vaardig in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van (beleids-)standpunten en nieuwe ideeën.
Deze opdracht is verlopen.